به گزارش ایرنا، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری روز یکشنبه در نشست با مسئولان اوقاف و امور خیریه استان بوشهر افزود: این سند باید در قالب سامانه هوشمند و برخط براساس نتایج آمایشی و سرزمینی تدوین و طراحی شود که الگویی برای سازمان اوقاف باشد.
وی بیان کرد: موقوفه های غیر رسمی زیادی در استان بوشهر وجود دارد که باید با همت متصدیان این موقوفه ها و همکاری اوقاف به ثبت برسد.
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: یکی از عواملی که باعث می شود انسانی که فوت شده برایش ثواب نوشته شود وقف است از این رو باید مردمی شدن وقف بصورت جدی دنبال شود.
صفایی بوشهری ادامه داد: احیای اجتماعی و معرفی موقعیت مکانی و ظرفیت های موقوفات استان بوشهر امری ضروری است که اجرای این برنامه و اطلاع‌رسانی مناسب در این زمینه نیازمند برنامه ریزی دقیق است.
وی با تاکید بر اهمیت تشکیل شورای تبلیغ بین سازمان های اوقاف و امورخیریه و تبلیغات اسلامی اظهار داشت: مردم به سازمان اوقاف و امورخیریه نگاهی خدماتی در حوزه دین و تبلیغات دینی دارند.
صفایی بوشهری اظهار داشت: بوشهر در عرصه حوزه علمیه و تربیت استاد حوزه استانی خودکفاست.
وی یادآور شد: در حوزه علمیه برادران یکهزار و 100 نفر روحانی تبلیغی و در حوزه علمیه خواهران یکهزار و 700 مبلغه در انجام رسالت تبلیغی مشغول هستند.
صفایی بوشهری بیان کرد: شورای مشترک تبلیغ بین سازمان های اوقاف و امورخیریه و تبلیغات اسلامی تشکیل و از این مجموعه کارآمد و علمی در موالید و دیگر مناسبت های فرهنگ دینی در مساجد و مراکز فرهنگی بهره گیرد.
6043/7212
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.