به گزارش ایرنا، سمیه شادجو روز پنجشنبه در اختتامیه نخستین رویداد کارآفرینی نخل و خرما با عنوان 'پروند' افزود: هدف اصلی مرکز توسعه فناوری های راهبردی علمی و فناوری رئیس جمهوری توسعه صنایع و ظرفیت های مختلف به صورت علمی درکشور است و در این راستا اقدامات مناسبی برای شرکت های دانش بنیان انجام شده که می توان به راه اندازی مراکز نوآوری، مشاوره و پرداخت تسهیلات اشاره کرد.
وی بیان کرد: تلاش شده است با نگاه جامع و متوازن در حوزه توسعه دانش بنیان، تجاری و بازاری سازی در حوزه های مختلف فعالیت به گونه ای انجام شود که محصول کار به ایجاد اشتغال پایدار تبدیل شود.
شادجو، با اشاره به ظرفیت های مهم اشتغال در استان بوشهر گفت: می توان با درآمیختن ظرفیت های موجود با علم، بهره بهتری از ظرفیت های موجود در این استان برد.
وی بیان کرد: استان بوشهر دارای ظرفیت خوبی درحوزه نخل و خرماست و با توسعه دانش بنیان این بخش می توان شاهد ایجاد اشتغال برای افراد زیادی بود.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: با توجه به اهمیت خرما در اقتصاد استان انجام کارهای فناورانه در زمینه تولید، صادرات، ایجاد ارزش افزوده و زنجیره های مکمل خرما ضروری است.
ابوالقاسم محمد زاده افزود: در زمان حاضر تولید 170 هزار تن خرما، صادرات بیش از 30 هزار تن از این محصول و 50 میلیون دلار ارز آوری در این بخش می طلبد که علاوه بر تولید و صادرات به انجام کارهای فناورانه در بخش صنایع وابسته، ضایعات نخل و هسته خرما نیز توجه شود.
وی بیان کرد: در این رویداد فناورانه 74 ایده کارآفرینی به دبیرخانه رسید که از میان آنها 51 ایده ارائه و از این شمار 10 ایده به مرحله پایانی راه یافت.
محمد زاده اضافه کرد: حمایت از این ایده ها، تجاری سازی و تبدیل آنها به ثروت از مهمترین هدف های برگزاری رویداد کارآفرینی نخل و خرماست.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره، نمایشگاه و میز خرما در استان بوشهر گفت: رویداد کارآفرینی نخل و خرما در ادامه برنامه های برگزار شده کمک می کند با تجاری سازی ایده های برتر زمینه ایجاد اشتغال و ارزش افزوده دراین محصول فراهم شود.
محمد زاده تاکید کرد: تقویت اقتصاد خرما نیازمند یک کار فناورانه است که منجر به افزایش میزان صادرات، اشتغال بیشتر و افزایش سرانه مصرف خرما در سبد خانوار می شود.
در این آیین ایده فناورانه نانو پاک کننده های سطوح با استفاده از برگ و روغن هسته خرما، تولید خمیر فلاف پالپ از ضایعات درخت خرما(مواد اولیه تولید کاغذ) و فرآوری هسته خرما و روغن گیری به عنوان ایده های برتر نخستین رویداد فناورانه نخل و خرما در بوشهر معرفی شدند.
نخستین رویداد نخل و خرما با عنوان پروند 6 آذر ماه در دانشگاه پیام نور بوشهر آغاز به کار کرد.
6043/6047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.