صادق خدری روز دوشنبه درگفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: امروزه، کتاب و کتاب خوانی در فرآیند توسعه فرهنگی و اجتماعی جوامع، دارای نقش مؤثری است که بدون در نظر گرفتن آن، ‌امکان دستیابی به توسعه و پیشرفت مطلوب وجود ندارد.
وی اظهارداشت: با تمهیدات صورت گرفته امسال بیش از 50 برنامه در هفته کتاب در این شهرستان پیش بینی و اجرا می شود.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی گناوه گفت: نواختن زنگ مطالعه توسط فرماندار در دبستان نرگس، رونمایی کتاب و تقدیر از نویسندگان بندرریگ، نقد و جمع خوانی کتاب، قصه گویی در مه کتابخانه های عمومی، نشست های کتابخوان، پیاده روی خانوادگی در روستای محمدصالحی، مسابقه نقاشی، بازدید دانش آموزان و مهدکودک ها از کتابخانه و عضویت رایگان از جمله برنامه های این هفته است.
وی خاطرنشان کرد: غبارروبی گلزار شهدا، محفل انسی با کتاب در روستای چهارروستایی، کاردستی و روزنامه دیواری در روستای جزیره، شرکت کتابداران در نماز عبادی سیاسی جمعه، بازدید از بخش اطفال بیمارستان امیرالمومنین (ع) و اهدای کتاب به آنان، حضور در جایگاه تاکسی داران و اهدای کتاب برای مطالعه مسافران، جشن هرروز یک کتاب در روستای جزیره، جشن عضویت نونهالان درکتابخانه روستای محمدصالحی، همایش نوجوان کتابخوان روستای جزیره و کلاس آموزش قصه گویی در چهار روستایی نیز در این هفته برگزار می شود.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی گناوه گفت: امیدواریم با اجرای این برنامه ها در ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی و انس بیشتر جامعه با مطالعه گام های موثری برداشته شود.
هفته کتاب و کتابخوانی از 24 آبان ماه در سراسر کشور آغاز می شود.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر دارای 6 کتابخانه است که 2 واحد آن در گناوه و مابقی در شهر ریگ و روستاهای چهارروستایی، جزیره و محمد صالحی فعالیت دارند.
6164/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.