به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند روز یکشنبه در نشست شورای پژوهشی استان بوشهر افزود: جنگ اقتصادی طراحی شده از سوی دشمن برعلیه کشور با فرصت تحقیق، پژوهش و فناوری زمینه استقلال اقتصادی را فراهم می کند.
وی اظهار داشت: همانطور که در دوران هشت سال دفاع مقدس با تکیه بر توان داخلی تسلیحات مورد نیاز نظامی خود را تولید کردیم و امروز به خودکفایی رسیدیم در شرایط جنگ اقتصادی نیز تنها راه مقابله با ترفندهای اقتصادی دشمن انجام فعالیت های پژوهشی، تحقیقاتی و علمی است و مراکز پژوهشی در این زمینه باید پیشگام باشند.
استاندار بوشهر بیان کرد: جنگ ناخواسته اقتصادی را باید با فعالیت های علمی، تحقیقاتی و پژوهشی به فرصت تبدیل کرد.
گراوند افزود: در زمینه اختصاص بودجه مراکز علمی، تحقیقاتی و پژوهشی استان در اولویت قرار دارند و اعتبارات مورد نیاز این نهادها باید تامین شود.
وی با اشاره به برنامه های مختلف به مناسبت هفته پژوهش یادآور شد: همه دستگاه‌های اجرایی استان در هفته پژوهش همکاری لازم را با دانشگاه خلیج فارس به عنوان دبیر ستاد هفته پژوهش داشته باشند.
استاندار بوشهر بر استفاده از دستاوردهای علمی برای توسعه بخش کشاورزی استان تاکید کرد.
رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر با اشاره به 24 تا 30 آذر ماه بعنوان هفته پژوهش گفت: هدف اصلی در هفته پژوهش ملموس کردن نتایج پژوهش و فناوری در زندگی مردم است.
عبدالمجید مصلح بیان کرد: کشور از ظرفیت علمی خوبی برخوردار است اما تاکنون به نحو شایسته ای از این ظرفیت برای حل مشکلات کشور استفاده نشده است.
وی افزود: هفته پژوهش امسال با شعار پژوهش هدفمند، فناوری ارزش آفرین در خدمت تولید ملی با ویژه برنامه‌های مختلفی در استان دنبال می شود.
وی نواختن زنگ پژوهش در مدارس، نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری و فن بازار، جشنواره تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری استان، جشنواره دانش آموزی و تجلیل از دانش‌آموزان برتر، برگزاری نشست های تخصصی و سمینارهای علمی و پژوهشی را از جمله برنامه های هفته پژوهش عنوان کرد.
6047/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.