پیام مساعدی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: از فردا (روز شنبه) با نزدیک شدن سامانه بارشی جدید به غرب و جنوب غرب کشور بر مقدار ابرها در این نواحی و در نیمه شمالی خلیج فارس و سواحل شمالی استان افزوده می شود.
وی اظهارداشت: انتظار می رود از اواخر وقت یکشنبه فعالیت این سامانه به صورت بارش پراکنده در غرب کشور همچنین بخشهایی از غرب و شمال خلیج فارس آغاز شود.
مساعدی ادامه داد: طی روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته آینده افزون بر تقویت بارش ها در نیمه غربی کشور، نیمه شمالی خلیج فارس و با شدت کمتر سواحل شمالی و مرکزی استان نیز تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار می گیرد.
وی افزود: بررسی نقشه های هواشناسی نشان می دهد که امروز وضعیت جوی آرامی در استان برقرار هست و در سواحل نیز وضعیت دریایی ملایمی برقرار هست.
مساعدی گفت: با این حال باتوجه به وزش باد در جنوب خلیج فارس ( تنگه هرمز و جزایر غربی هرمزگان ، امارات تا سواحل قطر) دریا در این نواحی همچنان مواج و متلاطم است.
وی یادآورشد: در این مدت برای استان بوشهر در برخی ساعات روز افزایش ابر و وزش باد پیش بینی می شود.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در 24 ساعت آینده آسمان استان بوشهر کمی تا نیمه ابری در برخی ساعات همراه با وزش باد و در برخی نقاط گاهی افزایش ابر پیش بینی شده است.
مساعدی بیان کرد: در این مدت جهت وزش باد بطور غالب شمال شرقی تا جنوب شرقی و گاهی شمال غربی با سرعت هشت تا 32 کیلومتر در ساعت و گاهی تا 38 کلیومتر در ساعت پیش بینی می شود.
وی افزود: برای 24 ساعت آینده ارتفاع موج دریا 30 تا 90 سانتیمتر و گاهی تا 120 سانتیمتر پیش بینی شده است.
مساعدی یادآور شد: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت 03:01 بامداد، جزر اول ساعت 10:53 ، مد دوم ساعت 18:04 و جزر دوم دریا ساعت 22:36 خواهد بود.
7212/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.