خسرو عمرانی روز جمعه در حاشیه همایش استانی کشت گندم در جمع گندمکاران استان بوشهر در شهر برازجان در گفت و گو با ایرنا افزود: در سال زارعی جدید برنامه کشت گندم استان بوشهر 60 هزار هکتار گندم دیم و 15هزار هکتار گندم آبی است که با تولید این میزان بذر، نیاز این استان تامین شده است و جای هیچ نگرانی نیست.
وی اضافه کرد: امیدواریم امسال با داشتن یک فصل بارشی خوب بیش از 80 هزار تن گندم دراستان بوشهر تولید شود.
عمرانی در باره برگزاری همایش کشت گندم گفت: از اهدف برگزاری این کارگاه آموزشی انجام توصیه های علمی و فنی و ارائه آخرین یافته های علمی در سال زراعی جدید به کشاورزان گندمکار است.
معاون سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اظهارداشت: به کشاورزان توصیه می شود که با انجام عملیات صحیح تهیه زمین و استفاده از ابزار و ماشین آلات مکانیزه و ارقام بذر مورد تایید سال زراعی جدید با تولید مطلوب داشته باشیم.
وی گفت: برای مدیریت منابع محدود استان بوشهر با توجه به کمبودها کشاورزان نسبت به رعایت میزان آب مورد نیاز دقت کنند و بیش از حد مجاز که در پروانه کشاورزی آنها تعیین شده استفاده نکنند.
عمرانی همچنین استفاده از تنوع کشت گندم و کلزا را مورد تاکید قرار داد.
معاون سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: سه مجموعه تولید بذر در این استان آماده است که پس از انجام مراحل کارت گذاری و تایید نهایی آماده توزیع بذر بین کشاورزان در هر منطقه می شود.
مسئول مرکز تحقیقات کشاورزی جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: این کارگاه با هدف تایید عملکرد و بهره وری بهتر انجام می شود و رویکرد ما برگزاری دوره های آموزشی برای تشکل ها است.
رحیم خادمی افزود: همزمان با شروع فصل زارعی امروز اولین کارگاه برگزار شده در آینده نیز این کارگاه های در سطح استان تداوم دارد.
وی انتخاب ارقام و مدیریت زراعی را از مهمترین محور آموزشی دراین کارگاه ها ذکر کرد.
7213/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.