به گزارش ایرنا، امان الله حیدری روزچهارشنبه درجلسه ستاد کاشت غلات فصل پاییزه این شهرستان افزود: بذر اصلاح شده که شامل ارقام مهرگان، شوش، برات، کوهدشت و چمران است، درصورت کسری و نیاز کشاورزان با هماهنگی معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از استان‌های همجوار تامین خواهد شد.
وی اظهارداشت: 50 هکتار برای کاشت کلزا (دانه‌ روغنی) به این شهرستان اختصاص یافته که هماهنگی‌های لازم برای کشت آن انجام شده است.
مدیر جهاد کشاورزی گناوه گفت: باتوجه به بارش 57 میلی متری باران در نخستین بارندگی پاییز این شهرستان، اشتیاق کشاورزان برای کشت دوچندان شده است.
وی ادامه داد: برای هر ساعت کار مفید کشت توسط تراکتور‌های چهارسیلندر 500 هزار ریال و تراکتور‌های 6 سیلندر 550هزار ریال تعیین و دراین جلسه تصویب می شود.
حیدری افزود: سهمیه سوخت ماه‌های آبان و آذر سال جاری برای تراکتور‌های چهارسیلندر 1200 لیتر و 6 سیلندر 1800 لیتر در هر ماه تعیین می شود که تراکتور داران با ثبت نام اینترنتی و دریافت حواله بصورت یکجا و یا در 2 نوبت آن را دریافت کنند.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر از نقاط گرمسیری و کم آب کشور است که کشت محصولات گندم و جو در این منطقه در فصل پاییز و بصورت دیم انجام می شود.
6164/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.