زهره عالی نسب روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: نمایش عروسکی شیوه ای خلاقانه برای تجسم افکار، احساسات و عواطف کودکان و مبنایی برای کار متخصصان روانشناسی در زمینه بهداشت روانی کودکان و پیشگیری از آشفتگی های روانی آنان است.
وی اظهار داشت: تماشای نقش ها و شخصیت های مختلف مثبت و منفی یک نمایش عروسکی در زندگی کودکان نقشی حساس و مهم در کسب مهارت های اجتماعی آنان از جمله چگونگی ابراز احساسات، عواطف و کنترل آنها دارد.
این مقام مسئول بیان کرد: نمایش ها بیشتر ابزاری تعلیمی برای آموزش اصول و قواعد اخلاق شهروندی، کمک به رشد اعتماد به نفس بچه ها و بالابردن توانایی آنها برای حل مشکلات به حساب می آید.
عالی نسب افزود: هجدهمین جشنواره استانی نمایش عروسکی با رویکرد توجه به عنصر نوآوری و شگفتی به عنوان ویژگی نمایش عروسکی و‌توجه مربیان هنری و فرهنگی کانون و مخاطبان آزاد به هنر نمایش و توجه ویژه به ساختار درست و منسجم آثار نمایشی تولید شده در مراکز فرهنگی هنری کانون استان برگزار می شود.
عالی نسب گفت: هجدهمین جشنواره استانی نمایش عروسکی در سه بخش اعضا، مربیان و آزاد اجرا و برگزارکنندگان جشنواره پذیرای طرح و ایده های اجرایی و ارسالی بر اساس شیوه های گوناگون نمایش عروسکی خواهند بود.
وی بیان کرد: درخواست کنندگان ضروری است طرح نمایشی یا نمایشنامه کامل، ایده اجرایی، طرح عروسکها و اسکیس صحنه خود را تا تاریخ 15 بهمن ماه 1397 به دبیرخانه ستاد برگزاری هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی استان بوشهر ارسال کنند.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.