به گزارش ایرنا، معاون امور عمرانی استاندار بوشهر در این آیین گفت: وقتی سخن از استاندارد به میان می آید، اذهان به سمت ساخت و سازها سوق داده می شود در حالی که زمینه کاری استاندارد بسیار گسترده تر از این است.
مهرداد ستوده افزود: استاندارد به معنای در مسیر حرکت کردن است و آسیب هایی که اکنون در جامعه وجود دارد به دلیل انحراف از مسیرهای استاندارد است.
وی تاکید کرد: استاندارد با توجه به جایگاه و اهمیتی که دارد می تواند تاثیری شگرف در پیشرفت جامعه داشته باشد.
معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: آشنایی با استاندارد باعث افزایش مطالبه گری در جامعه می شود و این افزایش مطالبه گری تغییرهای زیاد در زندگی را به دنبال دارد.
مدیرکل استاندارد استان بوشهر گفت: این استان واردات محور است و در این زمینه جلوگیری از ورود برخی از کالاها باعث ایجاد مشکلاتی شده است.
محمدرحیم بهره مند افزود: تدوین 104 استاندارد ملی و آموزش 33 هزار و 500 نفر ساعت در سال گذشته موجب شد تا استان بوشهر، رتبه های ارزنده ای در زمینه استاندارد کسب کند.
وی در ارتباط با فعالیت شرکت های همکار استاندارد در استان بوشهر ادامه داد: اکنون 57 شرکت همکار زیر نظر استاندارد فعالیت می کنند که 18 شرکت توانسته اند مدرک ایزو 17025 را کسب کنند.
رئیس اتاق بازرگانی بوشهر گفت: توسعه صادرات در هر کشوری مزیت هایی را به دنبال دارد که این توسعه بدون استاندارد غیرممکن است.
خورشید گزدرازی ادامه داد: اکنون که در برخی از بازارهای جهانی به ثبات رسیده ایم، به دلیل آن است که در چارچوب استاندارد کار شده است.
در همایش گرامیداشت روز جهانی استاندارد از واحدهای تولیدی پتروشیمی آریا ساسول، لیان اکسیژن آریا و فرانور گستر جنوب به عنوان واحدهای نمونه از نگاه استاندارد، تجلیل شد.
شرکت های همکار استاندارد «آزمون پردازه لیان» و «سنجش برتر خلیج فارس» نیز به عنوان شرکت های برتر معرفی شدند.
همچنین سروش گرمسیری، شهردار سابق دالکی نیز به دلیل استاندارد کردن تمامی پارک های بازی این شهر، به عنوان شهردار نمونه همکار استاندارد معرفی شد.
7212/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.