به گزارش ایرنا، قدرت الله شاهین زاده روز شنبه در نشست خبری با خبرنگاران این شهرستان به مناسبت هفته استاندارد افزود: فرهنگ سازی در همه عرصه های با کمک و همکاری خبرنگاران بهتر میسر و نتیجه بخش خواهد بود.
وی اظهارداشت: سازمان ملی استاندارد برای ترویج فرهنگ استاندارد اقدام های خوبی انجام داده که نتایج و پیامدهای خوبی در آگاهی بخشی و حساسیت مردم نسبت کالاهای باکیفیت دربرداشته است.
شاهین زاده افزود: دانش آموزان مهم ترین قشر جامعه هستند که باید آنان را از سنین کودکی با فرهنگ استاندارد آشنا و با مشارکت آنان این فرهنگ را در خانواده نهادینه کنیم.
وی گفت: این اداره طرح و برنامه های خوبی در طول سال بصورت مستمر اجرا می کند که اعزام کارشناسان به مدارس و آشناکردن دانش آموزان با مزایا و معایب کالاهای غیر استاندارد و جامعه ایمن و سالم، توزیع هشت هزار بسته ترویجی و آموزشی در بین آنان و مسافران نوروزی بخشی از فعالیت هاست.
وی با بیان اینکه شعار امسال هفته استاندارد ' استانداردهای بین المللی و چهارمین انقلاب صنعتی' نامگذاری شده است، گفت: همانگونه که 200 سال پیش و در جریان نخستین انقلاب صنعتی، استانداردها موضوعاتی اساسی بودند، در چهارمین انقلاب صنعتی نیز نقشی حیاتی را برعهده دارند.
رئیس اداره استاندارد گناوه اظهارداشت: باتوجه به فناوری های جدید، نیاز به استاندارد در انقلاب صنعتی چهارم روز به روز افزایش پیدا کرده است.
وی گفت: استاندارد در این برهه نقش اثرگذاری در تدوین استانداردهای امنیتی، حفظ و نگهداری شبکه ها و سامانه ها از جمله دولت الکترونیک ایفا می کند.
شاهین زاده ادامه داد: شعارسال با محوریت، حمایت از کالای ایرانی به نوعی ارتباط با اشتغال و تولید دارد و یکی از محورهای موردتوجه سیاست های کلی استاندارد به شمار می آید.
رئیس اداره استاندارد گناوه بیان کرد: تولید بالای کیفیت کالاها و سوق دادن سرمایه های سرگردان مردم به سمت تولید منجر به افزایش در فروش در بازار، رونق اقتصاد و اشتغال زایی بیشتر در کشور خواهد شد.
وی به اهم فعالیت های این اداره در یک سال اخیر اشاره کرد و گفت: سرکشی و بازدید از نقاطی که ارتباط با سلامت و ایمنی مردم دارد در طول سال توسط این اداره و با همکاری دستگاه های مرتبط اجرا می شود.
شاهین زاده ، برپایی گشت های مشترک، بازدید از جایگاه های عرضه سوخت، پارک و شهرهای بازی، صنوف مختلف، طلافروشی ها و آسانسورها بخشی از فعالیت های این اداره در سطح این شهرستان است.
وی با گرامیداشت هفته استاندارد گفت: این اداره در طول این هفته برنامه های مختلفی برای آگاهی بخشی جامعه از استاندارد پیش بینی کرده است.
رئیس اداره استاندار گناوه از اهالی این شهرستان خواست برای تشخیص کالای استاندارد و غیر استاندارد شماره 10 رقمی کد کالا را به شماره 10001517 پیامک بزنند و در جریان صحت مهر استاندارد قرار گیرند.
در پایان این آیین از خبرنگاران تجلیل بعمل آمد.
شهرستان ساحلی و تجاری گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6164/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.