به گزارش ایرنا، عبدالمجید دوراهکی روز جمعه درنشست با نماینده کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی افزود: در همین راستا طرح احداث ساختمان مستقل برای مراکز فنی و حرفه ای شهرستان های دیر وجم که در ساختمانی استیجاری اداره می شوند در دست انجام است.
دوراهکی اضافه کرد: برای اجرای این پروژه نیاز به تامین اعتبار ویژه است که تلاش می شود هرچه سریعتر تامین شود.
مدیرکل فنی و حرفه ای استان بوشهرگفت: با تشکیل اتاق فکر و بررسی های انجام شده آموزش دانشجویان، سربازان، افراد زیرپوشش نهادهای حمایتی، نیروهای شاغل در وزارت نفت و نیروگاه اتمی و نیروهای شاغل در تاسیسات و شرکت ها در دستور کار قرار دارد و در همین راستا 43 تفاهم نامه امضا شده است.
دوراهکی با اشاره به امضای تفاهم نامه با نیروگاه اتمی بوشهر افزود: براساس این تفاهم نامه آموزش هشت هزار نفر در دستور کار قرار دارد که تاکنون 310 نفر در 19 رشته آموزش و از این تعداد 120 نفر مشغول به کار شده اند.
وی یادآور شد: امسال باید چهار میلیون نفر ساعت آموزش فنی و حرفه ای در استان بوشهرارائه شود که از این میزان تاکنون 2میلیون نفر ساعت آموزش ارائه شده است.
نماینده مردم شهرستان های دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای و مهارت آموزی نیروی کار در فضای مناسب باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.
سکینه الماسی افزود: در برگزاری دوره های فنی و حرفه ای نظارت، هماهنگی کامل صورت بگیرد تا در جذب کارآموزان مشکلی پیش نیاید.
وی اظهار داشت: مرکز فنی و حرفه ای دیر و جم در ساختمان استیجاری اداره می شوند که برای توسعه آموزش ها تاسیس مراکزی خاص در این شهرستان ها ضروری است.
سرپرست فنی و حرفه ای شهرستان دیر گفت: در نیمه نخست امسال 300 نفر در رشته های خیاطی، اچ اس ای، کامپیوتر و برق در این شهرستان آموزش های لازم را فراگرفتند.
حسین درویشی افزود: با توجه به استقبال کار آموزان، آموزش ها باید در فضاهای مناسب ارتقا یابد.
وی افزود: با وجود فضای کم آموزشی ولی مرکز شهرستان دیر توانسته از نظر شاخص عملکردی رتبه برتر را در استان کسب کند.
سرپرست مرکز فنی و حرفه ای دیرگفت: زمینی به مساحت 10 هزار مترمربع برای ساخت مرکز فنی و حرفه ای این شهرستان درنظر گرفته شده است که ساخت و تجهیز آن به همکاری هرچه بیشتر مسئولان نیاز دارد.
شهرستان دیر در فاصله 200 کیلومتری جنوب استان بوشهر قرار دارد.
7207/6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.