به گزارش ایرنا، مهرداد ستوده در نشست ستاد تسهیلات سفر جنوب استان بوشهر در کنگان افزود: تکیه به نفت و صنعت برای ایجاد اشتغال چاره و راه حل مشکلات این استان نیست و باید با بهره گیری از ظرفیت گردشگری و شرکت های دانش بنیان زمینه اشتغال پایدار و درآمد زایی را فراهم کرد.
وی بیان کرد: توسعه گردشگری از اولویت‌های اساسی در استان بوشهر بویژه مناطق ساحلی است.
معاون امور عمرانی استاندار بوشهر ادامه داد: همه شهرها و روستاهای هدف گردشگری در استان بوشهر باید نسبت به معرفی جاذبه‌های گردشگری و ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود از طریق رسانه ملی و فضای مجازی اهتمام ورزند.
وی یادآور شد: در جنوب استان علاوه بر ظرفیت‌های گردشگری دریایی، گردشگری صنعتی نیز وجود دارد که باید ضمن معرفی این ظرفیت، نسبت به جذب گردشگران داخلی و خارجی اهتمام شود و شهرداران در زمینه هیچ فرصتی را از دست ندهند.
نمایده مردم شهرستان های کنگان، دیر جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: جنوب استان بوشهر بهترین ظرفیت های گردشگری اعم از دریایی، صنعتی و جاذبه های بکر طبیعی را دارد.
سکینه الماسی افزود: شهرستان های جنوبی استان دومین مسیر پر تردد این استان در طول سال بویژه نوروز است و باید از این ظرفیت استفاده بهینه شود.
وی با تقدیر از زحمات شهرداری ها و بیان اینکه هر جا کار به شهرداری ها سپرده شود مردم خوش بین هستند گفت: میراث فرهنگی و گردشگری برای توسعه صنعت گردشگری و جذب توریست، مکان های مستعد در این حوزه را به شهرداری ها واگذار کند.
الماسی با گلایه از وضعیت پرداخت تسهیلات بانکی به سرمایه گذاران صنعت گردشگری اظهار داشت: وضعیت پرداخت تسهیلات بانکی در بخش بوم گردی و گردشگری مناسب نیست که انتظار می رود سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با هماهنگی بانک ها این مشکل را برطرف کنند.
شهردار کنگان گفت: به رغم اینکه متولی سفرهای نوروزی میراث فرهنگی و گردشگری است این سازمان فقط به یک نهاد گزارش دهنده تبدیل شده که پیشنهاد می شود موضوع سفرها به شهرداری واگذار شود.
رحیم جمالی افزود: در سال گذشته شهرداری 30 میلیارد ریال برای تسهیلات نوروزی هزینه کرده، این در حالی است که کل درامدهای این دستگاه از سفرهای نوروزی فقط یک میلیارد و 500 میلیون ریال بوده است.
وی بیان کرد: سرانه فضای سبز شهری در کنگان به اندازه خود شهروندان است و توسعه آن برای استفاده مهمانان نوروزی نیازمند تخصیص اعتبار است.
در این جلسه روسای شورای های اسلامی کنگان و دیر و شهرداران دیر، نخل تقی، بنک و سیراف به ارائه گزارشی درباره فعالیت های ستاد تسهیلات سفر پرداختند.
7208/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.