به گزارش ایرنا، ناظر جشنواره بیست و یکمین جشنواره ملی و بین المللی قصه گویی در این آیین گفت: در مجموع 354 اثر و سه مقاله مربوط به 351 قصه گو به این جشنواره رسیده است.
مامک یحیی پور افزود: در این جشنواره 266 قصه گو شامل شرکت کنندگان آزاد می توانند زندگی خود را در 90 ثانیه تعریف کنند.
وی بیان کرد: در این جشنواره دختران و پسران زیر 18 سال، زنان و مردان بالای 18 و پدر و مادر بزرگ ها شرکت دارند.
ناظر جشنواره بیست ویکمین جشنواره ملی و بین المللی قصه گویی بیان کرد: قصه ها شامل حوادث و ماجراهایی است که به عنوان تجربه زندگی انسان ها تلقی می شود و در دنیای امروز استفاده از این ابزار تربیتی برای انتقال فرهنگ ها به نسل ها بعدی ضروری است.
یحیی پور اضافه کرد: قصه گویان با شناخت نیاز و ذائقه مخاطب باید به قصه گویی بپردازند و با معرفی فرهنگ جامعه از طریق قصه کار تربیت را به سرانجام برسانند.
وی با اشاره به شعار زندگی کردن تمرین می خواهد گفت: قصه گویی می تواند تمرینی برای زندگی کردن همه افراد باشد.
یحیی پور بیان کرد: برگزیدگان مرحله استانی بیست و یکمین جشنواره ملی و بین المللی قصه گویی به مرحله منطقه ای و برگزیدگان به مرحله کشوری معرفی می شوند.
وی ادامه داد: محور موضوعی بیست و یکمین جشنواره ملی و بین المللی قصه گویی ' قصه زندگی من است' که در بخش تخصصی، عمومی، فیلم 90 ثانیه ای، فراگیر و علمی برگزار می شود.
ناظر بیست و یکمین مرحله استانی جشنواره ملی و بین المللی قصه گویی گفت: در بخش دوم این جشنواره که بین المللی است برگزیدگان 20 دوره جشنواره قصه گویی شرکت کننده در مراحل منطقه ای، ملی و بین المللی ، قصه گویان و مجریان حرفه ای دارای سابقه اجرا در رسانه ملی و تئاتر می توانند شرکت کنند.
وی هدف از برگزاری جشنواره های قصه گویی را ترویج فرهنگ قصه گویی، ارتقای دانش و بینش نظری و تبادل تجربیات قصه گویان، احیای سنت قصه گویی، آشنایی با روش های مختلف در اجرای نو قصه گویی، مشارکت همه افرادی که دوست دارند قصه بگویند و بشنوند و می توانند ابزاری ارتباطی و فرهنگ ساز در جامعه باشد عنوان کرد.
یحیی پور، مهمترین مساله در قصه گویی را تعامل با مخاطب بیان کرد و گفت: قصه گویی می تواند نسلی را به نسل دیگر ارتباط داد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر گفت: هنر قصه گویی انسان ها را تا دورهای دور به سال هایی که بوده و نبوده ایم، می برد.
زهره عالی نسب افزود: قصه گویی به عنوان یک فعالیت فرهنگی با محوریت کاربردی در شناخت، توسعه و ترویج فرهنگ، آداب و رسوم و حتی مذهب آن سرزمین تاثیر بسزایی دارد.
وی بیان کرد: بسیاری قصه ها میان ملت های مختلف مشترک هستند زیرا خاستگاه آرمان ها و آرزوهای بشر مشترک است و این خاستگاه ها بین بشر از رنگ، نژاد، زبان و مذهب وجود دارد و همین باعث شباهت بسیاری از قصه ها و افسانه های مشترک در میان سرزمین هایی شده است که بسیار از هم دور و بیگانه بوده اند.
عالی نسب گفت: درواقع وحدت انگاره های آدمی در داستان ها ظاهر می شود و انتظار می رود قصه ها رسالت اصلی خود را در انتقال روح صلح، دوستی، اتحاد و انسانیت توسط قصه گو ها به جامعه برسد.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.