رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: برای تحکیم روابط تجاری با کشور قطر هیاتی متشکل از مدیران بخش خصوصی و دولتی استان بوشهر به این کشور سفر کرد.

به گزارش ایلنا، سید حسین حسینی محمدی گفت: قطع روابط سیاسی و اعمال تحریم های اقتصادی توسط تعدادی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس علیه کشور قطر فرصتی مناسب برای احیا و توسعه روابط سیاسی، اقتصادی و تجاری ایران با این کشور فراهم کرده است.
 
وی افزود: در همین راستا و به منظور تسهیل و برطرف کردن موانع و مشکلات فراروی تجارت با کشور قطر هیاتی متشکل از مدیران بخش دولتی و فعالان بخش خصوصی به دعوت وزارت شهرداری و محیط زیست این کشور عازم این کشور شدند.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تصریح کرد: از مهمترین برنامه های هیات ایرانی رایزنی با طرف های قطری به منظور افزایش صادرات غیر نفتی استان و تلاش برای تسهیل و برطرف کردن موانع موجود در فرآیند صادرات به این کشور است.
 
وی با اشاره به فاصله کم بنادر استان بوشهر با کشور قطر بر افزایش صادرات به این کشور تاکید و خاطرنشان کرد: در شش ماهه نخست امسال بیش از 36 هزار تن کالا به ارزش بالغ بر 57 میلیون دلار از گمرکات استان به کشور قطر صادر شده است.
 
حسینی تاکید کرد: استان بوشهر فرصت های صادراتی قابل توجه در حوزه شیلات، محصولات خرما، صیفی جات و همچنین تولیدات معدنی نظیر سیمان، کلینکر ، گچ و سایر محصولات را داراست که امکان توسعه صادرات غیر نفتی را برای استان فراهم کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.