به گزارش ایرنا، مسئول این انجمن روز جمعه در آیین نکوداشت این روز گفت: این برنامه در قالب گشت در ساحل زیبای این بندر با هدف شناسایی و مشاهده پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی و پرداختن به اهمیت حضور و حفاظت از آنها برپا شده است.
غلامرضا نعمتی افزود: گسترش فعالیت های گردشگری، ترویج فرهنگ دوستی با محیط زیست و آشنایی با تهدیدهای آبزیان نیز از دیگر اهداف برپایی این تور است.
وی اظهارداشت: ورود فاضلاب شهری به دریا از جمله تهدیدهای زیست محیطی و باعث آلوده شدن زیستگاه آبزیان و پرندگان شده است.
وی گفت: ممانعت از ورود فاضلاب به نوار ساحلی و استانداردسازی سوخت گیری شناورها برای جلوگیری از نشت مواد سوختی در خور ( آبراه دریایی) و دقت در صدور مجوزهای زیست محیطی طرح های ساحلی همانند پل خور باعث برطرف شدن تهدیدها و جلوگیری از آلوده شدن زیستگاه آبزیان و پرندگان می شود.
نعمتی اظهارداشت: تقویت اکوسیستم ساحلی و رونق گردشگری، توسعه جنگل کاری حرا و طبیعت گردی از برنامه های آینده این انجمن است.
مسئول کمیته پرندگان این انجمن گفت: پرنده نگری از شاخه های جذاب طبیعت گردی است که بدون دستخوش در طبیعت با کمترین امکانات می توان در رونق گردشگری و تفریح همشهریان از آن بهره برد.
غلامعباس محمدحسینی افزود: شهرستان گناوه دارای تنوع زیستی ارزشمند از جمله بهره مندی از پرنده های بومی شامل انواع کاکایی ها، پرستوهای دریایی و کنار آبزی شامل گیلانشاه بزرگ، انواع سلیم ها و آبچلیک ها و چنگرها است.
وی گفت: انواع سنقرها، دلیچه، لیل، سارگپه، کورکورها، عقاب، بحری، شاهین و بالابان از پرندگان شکاری در فصل پاییز این منطقه است.
محمد حسینی اظهارداشت: نوارساحلی گناوه زیستگاه بسیاری از پرندگان کمیاب همانند گیلاشاه که در فهرست انقراض جهانی و حفاظت قرار دارد و باید حفاظت بیشتری از این نقطه شود.
بندرگناوه در شمال استان بوشهر دارای ساحل ماسه ای و بی نظیر و خورهای متعدد، به عنوان بستری مناسب برای زیست آبزیان، پرندگان و رونق گردشگری به شمار می آید.
6164/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.