به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز دوشنبه در همایش طلایه داران تبلیغ افزود: خداوند اراده کرده که با نام و راه حسین دین خود را محفوظ بدارد و در پرتو این نام والا مقام همه مبانی اسلام بصورت فوق روز تجلی پیدا کرده است.
وی ادامه داد: امام حسین در واقع عصاره تمامی انبیا و اولیا خدایی است و در شرایط کنونی نیاز اصلی بیان ویژگی شخصیتی ایشان باید مورد توجه روحانیت در منبرهای تبلیغی باشد.
صفایی بوشهری اضافه کرد: تقویت روحیه مقاومت و احیا امر به معروف و نهی از منکر از جمله نکاتی است که باید روحانیت در ماه های محرم و صفر به بیان آن اهتمام ویژه داشته باشد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: هم اکنون برخی تظاهرهای بدعت آمیز در نحوه عزاداری ها دیده می شود که در این زمینه نباید نوآوری به عنوان یکی از نیازهای بشر تبدیل به بدعت در آیین های عزاداری شود.
مجید خورشیدی افزود: در باب امر به معروف و نهی از منکر به مقوله امر به معروف ظلم شده است که برای شکوفایی آن باید تلاش بیشتری صورت گیرد.
وی ادامه داد: جامعه در باب ارتباطات اجتماعی نیز دچار یک سری آسیب ها است که در این بین آسیب های اجتماعی آماری نگران کننده دارد.
خورشیدی ادامه داد: ایران دارای 15 میلیون پرونده قضایی است که با کم کردن جمعیت خردسالان و زنان این حجم پرونده قضایی برای کشور حجم بسیار بالایی محسوب می شود.
وی گفت: در این ارتباط در باب ضروریات اخلاقی تمامی آیات قرانی و کلام معصومان مملو از کرامات اخلاقی است که باید با ظرفیت های موجود این کرامات اخلاقی برای مردم تشریح شود.
معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: در چهل سالگی عمر شکوهمند انقلاب اسلامی ایران باید دستاوردهای آن بخوبی برای مردم تشریح شود.
حجت‌الاسلام سید علی پناه محمودی‌نیا افزود: ترویج روحیه استکبار ستیزی و دستگیری از محرومان نیز باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: موضوع اسراف، قاچاق کالا، دفاع از حقوق بیت المال از جمله مباحثی است که باید توسط روحانیت برای جامعه هدف تبیین شود.
7212/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.