اولین گروه از میهمانان خارجی مراسم بزرگداشت امام عصر امروز با حضور در مجموعه فرهنگی جماران، از بیت امام، حسینیه امام و نیز نگارستان امام بازدید کردند.

به گزارش جماران، این گروه که شامل میهمانانی از شرق آسیا بودند  ابتدا به بیت امام رفتند و از نزدیک از محل زندگی امام بازدید کردند. آنها سپس در حسینیه جماران حضور یافتند.

در جریان این بازدید، امین عارف نیا معاون فرهنگی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی ضمن خوشآمدگویی به میهمانان خارجی، گفت: حسینیه جماران قدمتی در حدود یک قرن دارد و پیش از انقلاب محل عزاداری و برگزاری مراسم های مذهبی مردم محل بوده است؛ اما بعد از انقلاب به دنبال منع پزشکان از مراجعت امام به قم، ایشان به این مکان نقل مکان کردند و در خانه ای که متعلق به یکی از روحانیون و شاگردان ایشان بود ساکن شدند. 

او گفت: بسیاری از چهره های سیاسی و فرهنگی دنیا تاکنون از مجموعه فرهنگی جماران که شامل بیت امام، حسینیه جماران و نیز نگارستان امام است بازدید کرده اند. از جمله این افراد می توان به نلسون ماندلا اشاره کرد. و جالب است که بیشتر بازدیدکنندگان خارجی از این مجموعه تحت تاثیر فضای معنوی و ساده حسینیه و بیت امام قرار گرفته اند. 

عارف نیا ادامه داد: در زمان حیات امام هم دیدارهای مردم و مسئولین با امام، در همین حسینیه انجام می شد که تصاویر و فیلم های بسیاری از ملاقات های مردمی امام در این حسینیه ثبت شده است. 

میهمانان خارجی مراسم امسال بعد از حسینیه به موزه نگارستان امام رفته و از تصاویر و آثار امام در این موزه بازدید کردند. 

یکی از این میهمانان بانویی به نام «فردوس جهان» از هند بود که گفت: وقتی به این مکان آمدم احساس می کردم امام هم اینجا هست و ما را ترک نکرده است؛ امام خمینی زنده است و ما او را حس می کنیم امام برای همه کار کرده است نه فقط برای مسلمانان که برای همه انسان ها کار کرده است. 

همچنین یکی دیگر از میهمانان، عارف آزرمی از کشور هندوستان بود که او هم گفت: ما خدا را سپاس گذاریم که به همراه دوستان میهمان ایران هستیم و به حسینیه و بیت امام آمدیم آن سادگی و اخلاصی که امام داشته است، کاملا در این مکان مشهود است و کارهای عظیمی که اینجا شده است نشان می دهد که کارهای امام با اخلاص بود. 

سید الزمان یکی دیگر از مدعوین بود هم گفت: من درباره امام مطالعات زیادی کرده ام و اولین بار است که اینجا آمده ام و متأثر شده ام که امام چه آدم بزرگی بود و چه افتخاراتی برای مردم فراهم کرده است. 

یکی دیگر از میهمانان فردی به نام افتخار حسین بود که گفت که امام خمینی شخصیتی است که نه تنها برای ایران بلکه برای کل جهان اسلام است و همه ما به آنها افتخار می کنیم. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.