یک عضو فراکسیون ولایی مجلس گفت: آقای رییس‌جمهور در دولت شما به دلیل فقدان مدیریت کارآمد تورم تشدید شد و به اوج رسید و رکود تورمی ایجاد شد.

به گزارش جماران، محمدحسین فرهنگی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی در جلسه سوال از رییس‌جمهور، گفت: در اصل ۱۳۴ قانون اساسی آمده که رییس جمهور مسوول اقدامات هیات وزیران است. جناب آقای رییس‌جمهور در ابتدای شروع دولت، شما تصویر موفقی از  مدیریت آتی خود در اقتصاد ترسیم کردید هر چند که رکود مسئله نیست که در دولت شما ایجاد شده باشد اما در دولت شما به دلیل فقدان مدیریت کارآمد، تشدید شد و به اوج رسید و به رکود تورمی مبدل شد.

نماینده مردم تبریز در مجلس ادامه داد: تعطیلی ۵۸۰۰ کارخانه در طول دولت شما اتفاق افتاد. رکود کسب و کار و رکود فعالیتهای عمرانی از آثار رکود اقتصادی دولت شماست. این رکود سنگین در شرایطی اتفاق افتاد که تورم کشور طی سالهای گذشته مدام بیشتر شده است. افزایش ۲.۳ برابری نقدینگی و عبور از ۱۶۰۰ هزار میلیارد تومان موجب بهم ریختن بازارها شده است. نقدینگی در حال حاضر بیش از جی دی پی شده است. تورم اعلامی مرداد بانک مرکزی ۹.۷ اعلام شد در حالی که زندگی مردم این را نشان نمی‌دهد.

وی ادامه داد: تورم ۹۰ درصدی را شاهدیم که بالاترین تورم کشور است. کاهش کالا در بازار به همراه کاهش تقاضا به دلیل کاهش ارزش پول ملی و کاهش توان مالی مردم و کاهش تولید اتفاق افتاده است. برخی از مالکان مسکن به دلیل شوکهای وارد به بازار، خانه هایشان را از دست می‌دهند همچنین جوانان شاغل کارشان را از دست می‌دهند که تاثیر این مسئله در زندگی آنان هویداست. در چنین شرایطی باید با مدیریتهای عملیاتی دست به اصلاحات اقتصادی می زدید. شما از سال ۹۲ دست به کدام اصلاحات بنیادین در زمینه‌های مسکن، بیمه، عمران، حمایت از بیکاران متقاضی کار، بانک‌ها و همان یارانه ها که منتقدش بودید، زدید؟

فرهنگی ابراز امیدواری کرد: همکاران محترم با توجه به واقعیات جامعه تصمیم بگیرید نه براساس ادعاهایی که مرتب در طول سالهای گذشته مطرح شد و تاثیر داخلی و خارجی مثبت هم نداشته است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.