یکی از انتقاداتی که به وزارت کرباسیان مطرح می‌شود، همین جریان بازار ارز و عدم ثبات در آن طی یک سال گذشته است که در نهایت به افزایش قیمت دلار از حدود ۳۷۰۰ تومان در شهریورماه گذشته تا ۱۲۰۰۰ تومان در مدت اخیر شد.

به گزارش جماران؛ بازار ارز در جریان استیضاح امروز وزیر اقتصاد هر چند که با افزایش قیمت همراه بود، اما فعالان بازار می‌گویند این روند تحت تاثیر برکناری وزیر اقتصاد نبوده و این افزایش تقاضا برای خرید است که نوسان ایجاد کرده است.

امروز(یکشنبه) قیمت دلار و یورو  در بازار آزاد تا حدی افزایشی بود و دلار تا ۱۰ هزار و ۶۵۰ تومان و یورو تا ۱۲ هزار و ۴۵۰ تومان افزایش قیمت داشت. گرچه امروز کرباسیان از وزارت اقتصاد برکنار شد و انتظار می‌رفت که اثر روانی بر بازار داشته باشد، اما آن طور که فعالان بازار ارز می‌گویند این گونه نبوده و افزایش تقاضا عامل اصلی افزایش قیمت‌هاست؛ چرا که اکنون با توجه به افزایش نرخی که در اکثر بازارها در حال رخ دادن است، مردم که چند روزی بود از خرید دلار کمی دست کشیده بودند، بار دیگر به سمت بازار آمده و با ناامیدی از اینکه قرار نیست قیمت‌ها کاهشی شده و یا ثبات داشته باشد، بار دیگر تقاضا برای خرید را بالا برده‌اند. تا ریال را به دلار تبدیل کنند.

فعالان بازار ارز عنوان می‌کنند بر خلاف تصور استیضاح وزیر بر بازار اثر ندارد چرا که سیاست‌های اجرایی شده در زمان وی هیچ گاه بر تعدیل قیمت‌ها اثرگذار نبوده است. این در حالی است که یکی از انتقاداتی که به وزارت کرباسیان مطرح می‌شود، همین جریان بازار ارز و عدم ثبات در آن طی یک سال گذشته است که در نهایت به افزایش قیمت دلار از حدود ۳۷۰۰ تومان در شهریورماه گذشته تا ۱۲۰۰۰ تومان در مدت اخیر شد.

اما صرافی‌هایی که ارز را برای متقاضیانی که مدرک با خود دارند ارائه می‌دهند و از جمله آن ارز مسافرتی و درمانی است نیز قیمت دلار را تا ۱۰ هزار و ۴۵۰ تومان و برای یورو تا ۱۲ هزار و ۳۰۰ تومان اعلام کرده و فروختند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.