خادمی، استاندار لرستان در ستاد تنظیم بازار استان اظهار کرد: شرایط کنونی بازار و کالاها عادی نیست و اگر عادی بود نیاز به برگزاری این جلسات نبود.

به گزارش جماران؛ رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان از افزایش 100 درصدی قیمت برخی کالاها در استان خبر داد.

محمدرضا صفی‌خانی در جلسه ستاد تنظیم بازار استان اظهار کرد: جلسات زیادی در خصوص قیمت کالاها در استان برگزار شده ولی در بخش کشتارگاه و لاشه گوشت افزایش قیمت داشتیم. پیشنهاد می‌شود که جلسات ستاد تنظیم بازار به سمت کالاهای اساسی هدایت شود.

صفی‌خانی با اشاره به افزایش قیمت ۱۰۰ درصدی برخی کالاها در طول چند هفته اظهار کرد: در هفته منتهی به ۲۹ تیرماه قیمت جوجه یک روزه، گوشت مرغ، میلگرد و آهن افزایش نسبت به هفته قبل از این تاریخ داشته‌اند. در هفته منتهی به پنج مرداد جاری نیز قیمت همین اقلام باز هم نسبت به هفته پیش از این تاریخ افزایش قیمت داشته است. باز هم  در هفته منتهی به ۱۹ مرداد جاری قیمت جوجه یک روزه ۲۳ درصد، گوشت مرغ ۲۹.۸ درصد و میلگرد و آهن ۳۹ تا ۴۴ درصد افزایش نسبت به هفته قبل از خود داشته است.

سید موسی خادمی، استاندار لرستان نیز در ستاد تنظیم بازار استان اظهار کرد: شرایط کنونی بازار و کالاها عادی نیست و اگر عادی بود نیاز به برگزاری این جلسات نبود.

وی ادامه داد: الان اصل بر این است که بازار، عرضه و تقاضا خود را تنظیم می‌کنند و دست نامرئی در بازار وجود دارد و به این جهت نظارت و کنترل بسیار با اهمیت است. امروز می‌توانیم بگوییم فلان سردخانه خالی است و باید در جهت ذخیره کالاها از آن استفاده شود چرا که شرایط خاص است و دادستان در این خصوص به ما کمک می‌کند. در این شرایط گستردگی کار بالا بوده و قیمت و تنوع کالا زیاد است و ما باید این‎ها را جمع‌بندی کنیم.

وی تصریح کرد: دولت چندین قلم را مشخص کرده که تا فروردین ۹۸ نباید تغییر قیمت داشته باشند و ارز آنها را هم تامین می‌کند، این چندین قلم در استان مشخص و روی آنها کار شود و هر جا قیمت‌ها کنترل نشد روی آنها بحث می‌کنیم و راهکار می‌دهیم.

خادمی درباره قیمت مرغ در استان گفت: تزریق مرغ منجمد، عرضه ازطریق سازمان‌ها و نهادها به کارکنان دولت و کارگران و تعاونی‌های مصرف، کنترل از مبدأ و نظارت بر نهاده‌ فروش‌ها از جمله راهکارهای اساسی برای تنظیم بازار این کالا است. ذخیره‌سازی را جزو سیاست‌هایمان بگذاریم و باید آمادگی داشته باشیم که در شرایط سخت از طریق امکانات دولتی غذاهای مورد نیاز مردم را تامین کنیم. قیمت کالاهای اساسی را روزانه کنترل کنیم و نگذاریم نرخ آنها افزایش یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.