به گزارش جماران؛ محمدرضا تابش، نایب رئیس فراکسیون امید، در روزنامه اعتماد نوشت:

استیضاح وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی حاوی پیام مهمی برای دولت بود. دولت باید دریابد که در شرایط فعلی نیازمند افزایش سطح تعاملات خود با قوه مقننه است. امیدواریم که این هشدار از سوی قوه مجریه جدی گرفته شود تا در آینده استیضاح‌های دیگری به جریان نیفتد. روشن است که اگر رییس‌جمهور و وزرای کابینه به مجلس آمده و در جلساتی با نمایندگان سخن بگویند می‌توان بسیاری از مسائل را قبل از اینکه کار به اینجا برسد، حل و فصل کرد.

به اعتقاد من استیضاح آقای ربیعی به هیچ‌وجه یک تسویه حساب شخصی به حساب نمی‌آید و در نتیجه عدم تعامل دولت و مجلس پیش آمد. به هرحال در وضعیتی قرار داریم که مردم با تنگناها و مشکلات بسیار اقتصادی، اجتماعی و ... مواجه هستند و انتظار دارند که دولت برای حل و فصل این مشکلات فعالانه‌تر عمل کند. توقع مردم این است که مسوولان دولتی حداقل با مردم یا نمایندگان آنان در مجلس سخن گفته و در مورد علل بروز چنین اوضاعی توضیح دهند. نمایندگان مجلس در حوزه‌های انتخابیه از سوی مردم برای پیگیری مشکلات‌شان تحت فشار قرار می‌گیرند و ناگزیر به اقدام هستند.

در شرایطی که دولت تعامل لازم را ندارد راهی غیر از استفاده از اختیارات قانونی برای سوال و استیضاح باقی نمی‌ماند. در مورد اخیر نیز درخواست اول ما در مجلس این بود که آقای رییس‌جمهور در جلسه شرکت و با نمایندگان صحبت کنند اما به دلیل گرفتاری‌هایی ایشان و سفر خارجی که برای‌شان پیش آمد، ‌این خواسته محقق نشد و جلسه استیضاح بدون حضور آقای روحانی برگزار شد. به هر ترتیب اکنون علی ربیعی دیگر وزیر کار نیست و رییس‌جمهور نیز باید جایگزین مناسبی را برای وی در نظر گرفته و به مجلس معرفی کند. البته بنده شخصا معتقد هستم که این وزارتخانه نیازمند تفکیک است و تنها با رفتن ربیعی و معرفی یک وزیر دیگر نمی‌توان مشکلات را حل و فصل کرد.

استدلالم نیز این است که حوزه تحت پوشش این وزارتخانه بسیار وسیع است و شرایط کشور نیز خاص. وزیری که جایگزین ربیعی می‌شود حتما باید اقتصاددان و باتجربه باشد. او همچنین باید در حوزه آسیب‌های اجتماعی، مقوله بهداشت و درمان و کمک‌های امدادی و حمایتی تجربه کاری لازم یا اشراف کافی داشته باشد زیرا در غیر این صورت از پس اداره وزارتخانه کار، تعاون و رفاه اجتماعی برنیامده و بیش از ربیعی موفقیتی حاصل نمی‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.