بهروز کمال‌وندی تصریح کرد: عملیات گودبرداری واحد‌های ۲ و ۳ نیروگاه اتمی بوشهر انجام شده است و هم‌اکنون متخصصان کشورمان در حال تکمیل زیرساخت‌های این واحد‌ها هستند.

بهروز کمالوندي، سخنگوی سازمان انرژی اتمی

به گزارش جماران؛ سخنگوی سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه سرعت پیشروی ساخت واحد‌های ۲ و ۳ نیروگاه اتمی بوشهر بسیار مطلوب است، گفت: هم اکنون حتی یک نفر از اعضای «اتاق فرمان» واحد ۱ نیروگاه اتمی بوشهر، روس نیست و همه متخصصان آن، ایرانی هستند.

بهروز کمال‌وندی «معاون بین‌الملل و حقوقی» و «سخنگوی» سازمان انرژی اتمی، درباره فرآیند عملیاتی ساخت واحد‌های ۲ و ۳ نیروگاه اتمی بوشهر، گفت: سرعت پیشروی ساخت واحد‌های ۲ و ۳ نیروگاه اتمی بوشهر بسیار مطلوب است.

وی تصریح کرد: عملیات گودبرداری واحد‌های ۲ و ۳ نیروگاه اتمی بوشهر انجام شده است و هم‌اکنون متخصصان کشورمان در حال تکمیل زیرساخت‌های این واحد‌ها هستند.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی بیان داشت: در یک عملیات تخصصی پس از گودبرداری، شمع‌های بتنی مخصوص واحد‌های ۲ و ۳ نیروگاه اتمی بوشهر در حال نصب در عمق ۱۲ متری زمین است.

کمال‌وندی با اشاره به تعداد کارشناسان و متخصصان روس در واحد ۱ نیروگاه اتمی بوشهر، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون تعداد کارشناسان و متخصصان روس در نیروگاه بوشهر انگشت شمار بوده و آن‌ها نیز صرفا مشغول مشاوره برای برخی تعمیرات هستند.

وی تاکید کرد: هم اکنون حتی یک نفر از اعضای «اتاق فرمان» واحد ۱ نیروگاه اتمی بوشهر، روس نیست و همه متخصصان آن، ایرانی هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.