پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

معاون اقتصادی ریاست جمهوری خبر داد:

تامین بودجه 100 میلیون دلاری مهار گرد و غبار خوزستان

نهاوندیان با اشاره به مشکلات زیست محیطی خوزستان تاکید کرد: برنامه مقابله با گرد و غبار و زمانبندی مهار این پدیده همچنین هدفگذاری ها و نقشه راه مصوب و کاستی ها باید مشخص باشد و معلوم شود چه زمانی مساله ریزگرد در خوزستان ریشه کن می شود.

به گزارش جماران؛ معاون اقتصادی ریاست جمهوری گفت: بودجه 100 میلیون دلاری برای مقابله با گرد و غبار در خوزستان تخصیص و تامین شده است.

محمد نهاوندیان در کارگروه مقابله با گرد و غبار، در سالن شهید رجایی استانداری خوزستان افزود: این اعتبار که در بودجه امسال پیش بینی شده بود تامین شده و منتظر گزارش هزینه کرد و پیشرفت پروژه ها هستیم.

وی با اشاره به مشکلات زیست محیطی خوزستان تاکید کرد: برنامه مقابله با گرد و غبار و زمانبندی مهار این پدیده همچنین هدفگذاری ها و نقشه راه مصوب و کاستی ها باید مشخص باشد و معلوم شود چه زمانی مساله ریزگرد در خوزستان ریشه کن می شود.

وی افزود: شرایط کانون های گرد و غبار نسبت به سال 1395 امیدوارکننده تر شده اما باید این روال و سرعت اجرای طرح های مهار کانون ها باید ارزیابی شود.

نهاوندیان تحقق طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی رهبری را از افتخارات دولت دانست و اظهار داشت: رئیس جمهوری این طرح را با جدیت دنبال می کند.

نهاوندیان همچنین با اشاره به تاثیر خشکسالی بر مساله تولید برق در خوزستان، تاکید کرد: برای خوزستان به عنوان پایتخت انرژی کشور، افق آینده انرژی این استا باید خیلی روشن باشد.

وی افزود: به دلیل مشکلات خشکسالی امسال شاهد خاموشی در کشور بودیم که این مساله در خوزستان بسیار کمتر از استان های دیگر کشور بوده است.

نهاوندیان با اشاره به ضرورت توجه به توسعه نیروگاه ها در خوزستان، برای پیگیری این مساله قول مساعد داد.

وی اضافه کرد: مردم کشور نسبت به خوزستان احساس دین می کنند و بعد از جنگ، همه دوست دارند بازسازی این سرزمین رشیدپرور به عنوان نگین انگشتری قابل افتخار که توان سازندگی کشور را نشان می دهد، حاصل شود.

نهاوندیان با بیان اینکه در مرحله انتقال نسلی مدیران هستیم، اظهار داشت: مدیران جنگ و جبهه جای خود را به مدیران جوان می دهند و در این فرآیند خیلی مهم است که افق آینده را واقع بینانه ترسیم کنیم زیرا لازمه تحقق رشد پایدار، آینده نگری واقع بینانه است.

معاون رئیس جمهوری گفت: در گذشته مصوبات بخشی و بدون جامع نگری و نگاه سیستمی داشتیم که نگاه بلندمدت در آنها نبوده است و اگنون با گذشت 40 سال از انقلاب، بهترین فرصت برای ارزیابی این عملکرد است.

وی تصریح کرد: هر بار در ایران یک حرکت روبه رشد آغاز می شود و کشور از حالت رکود و رشد منفی خارج می شود و در مسیر رشد مثبت قرار می گیرد، برای کشور حادثه سازی می کنند.

نهاوندیان افزود: هدف آنهایی که نقشه کشی می کنند این است که ایران به رشد پایدار نرسد و این کار را با حادثه سازی بیرونی، تفرقه درونی و یا گرفتن بارقه امید انجام می دهند.

وی اضافه کرد: از مدیران توسعه ای کشور انتظار می رود که هدفگیری دشمن نسبت به اصل رشد پایدار را تبیین کنند و اجازه ندهند از مسیر پیشرفت منحرفمان کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.