نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس گفت: اگر تاجیکستان حجم پسته خوبی را داشته باشد می‌توانیم از این کشور واردات داشته باشیم و پس از بسته‌بندی و فرآوری آن را صادر کنیم تا بازارهای هدف خود را از دست ندهیم.

به گزارش جماران؛ نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس، گفت: میزان تولید پسته بسیار کاهش یافته و نسبت به سال گذشته تنها ۴۰ درصد تولید وجود دارد و باغات کشور ۶۰درصد خسارت دیده‌اند.

احمد انارکی محمدی در خصوص کاهش تولید پسته در کشور، اظهار داشت: باتوجه به اینکه بخش بزرگی از بازار پسته جهان را در اختیار داشته‌ایم  و جزء اولین تولیدکننده و صادرکننده پسته بودیم و رقیب کشور ما آمریکا بوده است.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروزه اساس کار تولید کننده این است که بازار و بازاریابی خوبی را داشته باشد، گفت: اگر قصد داشته باشیم زنجیره فروش خود در کشورهای هدف را از دست ندهیم لازم است تا اقداماتی انجام دهیم.

خسارات 90 درصدی باغ‌های پسته استان کرمان

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در سال جاری با توجه به خسارات 90 درصدی باغ‌های پسته استان کرمان که بیش از 50 درصد تولید کشور را در اختیار دارد قطعا پسته‌ای برای صادرات به بازارهای جهانی وجود ندارد، ادامه داد: بازار نیاز دارد به‌صورت زنجیره وار محصول پسته همیشه در فروشگاه‌ها وجود داشته باشد.

حفظ بازارهای هدف به کمک پسته تاجیکستانی 

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کشاورزان بخشی از پسته‌ای که سال‌های گذشته ذخیره کرده‌اند را باتوجه به کمبود، روانه بازار کرده اند تا همیشه در بازار پسته وجود داشته باشد، عنوان کرد: اگر تاجیکستان حجم پسته خوبی را داشته باشد می‌توانیم از این کشور واردات داشته باشیم و پس از بسته‌بندی و فرآوری آن را صادر کنیم تا بازارهای هدف خود را از دست ندهیم.

وی با اشاره به اینکه واردات پسته از کشور تاجیکستان می‌تواند ارزش افزوده بسیار بالایی را برای کشور ایجاد کند، ادامه داد: درحال حاضر امکاناتی که برای بسته‌بندی و شور کردن  پسته در کشور داریم تک محصولی هستند و تنها برای شور کردن پسته کاربرد دارند این تجهیزات به دلیل اینکه پسته‌ای برای شور کردن وجود ندارد از کار افتاده‌اند.

کاهش 40 درصدی تولید پسته 

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان ساخت: در سال جاری باتوجه به اینکه شاهد گرمازدگی، تگرگ زدگی و سرمازدگی بودیم میزان تولید پسته بسیار کاهش یافته و نسبت به سال گذشته تنها 40 درصد تولید وجود دارد و باغات 60درصد خسارت دیده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 981681
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.