رئیس فراکسیون شفافیت در مجلس گفت: این طرح باید به طور جامع قابلیت پرداختن به چهار حوزه نمایندگان، کمیسیون‌ها، صحن و مدیریت مجلس (معاونت‌های سه گانه) را داشته باشد، در این زمینه آیین نامه در صورت نیاز می‌تواند اصلاح شود تا فعالیت این چهار حوزه به طور شفاف در اختیار مردم قرار گیرد.

به گزارش جماران؛ رئیس فراکسیون شفافیت مجلس در توضیح جزئیات طرح شفافیت پارلمان، گفت: این طرح موجب تسهیل ارتباط نمایندگان با مردم هدف می شود.

محمود صادقی در توضیح طرح شفافیت پارلمان، گفت: این طرح در حال طی اقدامات مقدماتی است و به چند حوزه ارتباط دارد، نامه مرتبط با این طرح را خدمت رئیس مجلس شورای اسلامی ارایه خواهیم کرد تا طرح به صورت کلی تدوین و نهایی شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: گروهی از هیات رئیسه مجلس، کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس، کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، فراکسیون شفافیت و مرکز فناوری اطلاعات مجلس باید کارگروهی تشکیل و طرح جامعی در زمینه شفافیت پارلمان تهیه کنند.

تاکید بر شفافیت حوزه نمایندگان، کمیسیون‌ها، صحن و مدیریت مجلس

وی افزود: این طرح باید به طور جامع قابلیت پرداختن به چهار حوزه نمایندگان، کمیسیون‌ها، صحن و مدیریت مجلس (معاونت‌های سه گانه) را داشته باشد، در این زمینه آیین نامه در صورت نیاز می‌تواند اصلاح شود تا فعالیت این چهار حوزه به طور شفاف در اختیار مردم قرار گیرد.

هدف طرح شفافیت پارلمان تسهیل ارتباط نمایندگان با مردم است

صادقی با بیان اینکه مرکز فناوری اطلاعات مجلس زیرساخت‌های لازم را تعبیه کرده است، گفت: مرکز فناوری اطلاعات مجلس با توجه به الگوهای مطرح دنیا اقداماتی را انجام دادند، اخبار مربوط به نمایندگان در وب‌سایت مجلس می‌تواند منتشر و مردم از این طریق ارتباط الکترونیکی با نماینده برقرار کنند.

رئیس فراکسیون شفافیت در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: این طرح در راستای شفافیت و تسهیل ارتباط مردم و نمایندگان است، همچنین به شفاف فعالیت مجلس و عملکرد این مجموعه کمک می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 980794
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.