سناتورها در نامه ای به سفیران آلمان، انگلیس و فرانسه در واشنگتن نوشتند که هرگونه تلاشی برای «گریز یا تضعیف» این تحریم ها، برای آن ها «نگرانی جدی» به وجود آورده و اقداماتی از سوی کنگره آمریکا را در پی خواهد داشت.

به گزارش جماران؛ گروهی از سناتورهای جمهوریخواه آمریکا در نامه ای به سفیران آلمان، انگلیس و فرانسه در این کشور پیرامون تلاش برای گریز از تحریم های واشنگتن علیه ایران یا تضعیف آن هشدار دادند.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، 10 سناتور جمهوریخواه آمریکایی که همگی در سال 2015 رای مخالف به برجام داده بودند، پیرامون تحریم های واشنگتن علیه ایران به اروپا هشدار دادند.

این سناتورها در نامه ای به سفیران آلمان، انگلیس و فرانسه در واشنگتن نوشتند که هرگونه تلاشی برای «گریز یا تضعیف» این تحریم ها، برای آن ها «نگرانی جدی» به وجود آورده و اقداماتی از سوی کنگره آمریکا را در پی خواهد داشت.

نویسندگان این نامه همچنین تاکید کردند که تحریم ها علیه ایران مربوط به قانون آمریکا است و تنها علت رفع این تحریم ها موافقت دولت پیشین این کشور با برجام بوده، اما دولت فعلی از این توافق خارج شده است.

در این نامه آمده است: قصد ما از نوشتن این نامه این است که از شما بخواهیم از تحریم های آمریکا پیروی کنید و همچنین تاکید کنیم که هرگونه تلاش شما برای گریز از قوانین آمریکا یا تضعیف آن باعث نگرانی جدی خواهد شد.

این سناتورها افزودند: هر تلاشی برای فرار از (تحریم ها) یا تخریب آن ها باعث اقدام کنگره در هماهنگی با دیگر عناصر حکومتی آمریکا خواهد شد.

«تد کروز» سناتور ایالت تگزاس، «مارکو روبیو» از ایالت فلوریدا و «تام کاتن» سناتور ایالت آرکانزاس که هر سه از اعضای شاخص جمهوریخواهان سنای آمریکا هستند در میان نویسندگان این نامه اند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پس از ماه ها تلاش سه قدرت اروپایی برای حفظ واشنگتن در برجام روز 18 اردیبهشت سال جاری با اعلام خروج از این توافق گفت که تحریم های رفع شده به مدد برجام دوباره اعمال خواهند شد.

این اقدام با انتقاد گسترده کشورهای مختلف از جمله مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و سران انگلیس، فرانسه و آلمان روبه رو شد که همگی اعلام کردند که به برجام پایبند می مانند.

سه کشور اروپایی در نشست وزیران کمیسیون برجام در ماه گذشته بسته ای را برای حفظ منافع اقتصادی برجام برای ایران پیشنهاد کردند که حاوی همه انتظارات تهران نبود.

در حال حاضر اروپایی ها در تلاش هستند بسته پیشنهادی خود را با راه های عملیات آن تکمیل کرده و تسلیم ایران کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.