معاون اداره اطلاعات و اخبار وزارت امور خارجه روسیه گفت با مسئولیت تمام می گویم مذاکرات لاوروف و والری گراسیموف رئیس ستاد ارتش روسیه با نتانیاهو تا حدودی سازنده بود و طرف اسرائیلی تلاش های روسیه برای ایجاد محدوده کاهش تنش در جنوب غربی سوریه را ستود.

به گزارش جماران؛ معاون اداره اطلاعات و اخبار وزارت امور خارجه روسیه گزارش رویترز و برخی رسانه های غربی مبنی بر این که نتانیاهو پیشنهاد مسکو در خصوص نقش ایران در سوریه را نپذیرفت ، تکذیب کرد.

برخی رسانه ها از آرتیوم کوژین معاون اداره اطلاعات و اخبار وزارت خارجه روسیه پرسیدند که آیا گزارش رویترز و برخی رسانه های غربی مبنی بر رد پیشنهاد سرگئی لاوروف از سوی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل برای ایجاد فاصله ای مشخص میان دو طرف (ایران و اسرائیل) در سوریه درست است یا خیر، این مطلب را بیان کرد.

کوژین در پاسخ گفت که این خبرها واقعیت ندارد و با مسئولیت تمام می گویم مذاکرات لاوروف و والری گراسیموف رئیس ستاد ارتش روسیه با نتانیاهو تا حدودی سازنده بود و طرف اسرائیلی تلاش های روسیه برای ایجاد محدوده کاهش تنش در جنوب غربی سوریه را ستود.

مقام روس با بیان اینکه در این طرح خروج همه نیروهای غیرسوری از این منطقه پیش بینی شده است، ادامه داد: متاسفانه آمریکا توافق ها درباره محدوده کاهش تنش در جنوب غربی سوریه را اجرا نکرده است و به تعهدات خود برای جداسازی معارضان مسلح سوری از تروریست های داعشی و جبهه النصره پایبند نیست.

وی ادامه داد: این مساله ارتش سوریه را مجبور کرده است با حمایت نیروی هوا فضای روسیه عملیاتی را برای نابودی تحرکات تروریستی در مناطق مجاور بلندی های جولان آغاز کند.

لاوروف و گراسیموف روز گذشته در بیت المقدس با نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و آویگدور لیبرمن وزیر جنگ این رژیم دیدار کرد و سپس راهی آلمان و فرانسه شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.