بنن به کمک «رحیم قسام» مشاور «نایجل فراژ» رئیس پیشین حزب استقلال پادشاهی متحد انگلیس که از مخالفان سرسخت اتحادیه اروپا است، سازمانی در بروکسل پایتخت بلژیک تاسیس کرده که هدف نهایی آن از کار انداختن این اتحادیه است.

به گزارش جماران؛ استراتژیست ارشد پیشین کاخ سفید که ملی گرای افراطی است، سازمانی سیاسی در بروکسل تاسیس کرد که هدف آن تضعیف و در نهایت از کار انداختن اتحادیه اروپا است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، «استیو بنن» استراتژیست ارشد پیشین دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که به دلیل گرایش های راست افراطی اش اخراج شد، اکنون به کمک پوپولیست ها و ملی گرایان مخالف اتحادیه اروپا رفته است.

بنن به کمک «رحیم قسام» مشاور «نایجل فراژ» رئیس پیشین حزب استقلال پادشاهی متحد انگلیس که از مخالفان سرسخت اتحادیه اروپا است، سازمانی در بروکسل پایتخت بلژیک تاسیس کرده که هدف نهایی آن از کار انداختن این اتحادیه است.

قسام درباره این سازمان که به «جنبش» موسوم است، گفت: جنبش مامن پوپولیست ها و ملی گراهای اروپا خواهد شد. تمرکز ما بر کمک به افراد و گروه هایی است که دغدغه مسائل چون حاکمیت ملی، کنترل مرزها و شغل (در اروپا) دارند.

وی اتحادیه اروپا را «مهلک ترین نیرو علیه دمکراسی دولت ملت» توصیف و افزود که بروکسل به این دلیل به عنوان مقر این سازمان انتخاب شده که قلب این اتحادیه است.

به گفته قسام، انتخابات سال آینده پارلمان اروپا آزمون عمده برای دو جریان مخالف و حامی اتحادیه اروپا خواهد بود و سازمان تحت رهبری بنن نقش مهمی در این میان برای کسب کرسی های پارلمان اروپا از سوی مخالفان این اتحادیه ایفا می کند.

بنن در انتخابات ریاست جمهوری سال 2017 فرانسه رسما از «مارین لوپن» رهبر حزب راست گرای افراطی این کشور که از مخالفان سرسخت اتحادیه اروپا است، حمایت کرد اما در نهایت امانوئل مکرون پیروز انتخابات شد.

نرخ مشارکت در انتخابات پارلمان اروپا معمولا بسیار پایین است و این امر شانس بنن را برای جذب گروه های مخالف اتحادیه اروپا در کشورهای مختلف اروپایی بالا می برد؛ بنن خود گفته که امیدوار است بتواند با جذب این گروه ها در پارلمان و کمیسیون اروپا اختلال ایجاد کرده و حتی این نهادها را تعطیل کند.

در حال حاضر مخالفان اتحادیه اروپا 100 کرسی از 715 کرسی پارلمان اروپا را در اختیار دارند و با خروج انگلیس از این اتحادیه در سال آینده، 19 کرسی را که در اختیار فراژ و هم حزبی های او است، از دست می دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.