امام جمعه مشهد گفت: اگر مسئولین در پهنه عظیم دارایی‌های کشور دست به این حرکت‌ها بزنند، مشکلاتی در معیشت مردم وجود نخواهد داشت. بهتر از این است که چشم خود را به دروازه غرب بدوزیم و به دست دشمنانمان نگاه کنیم که چه زمانی تحریم را بردارند و آن زمان بگوییم که باید تحول اقتصادی پیدا کنیم.

به گزارش جماران؛ امام جمعه مشهد گفت: آمریکا با ما جنگ اقتصادی دارد. فردی که در اقتصاد اخلال ایجاد می‌کند و از یک برنامه‌ریزی غلط سوءاستفاده کرده و دو تن سکه برمی‌دارد، ستون پنجم دشمن است.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امروز 29 تیرماه در خطبه‌های عبادی-‌سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: ماه ذی‌القعده دارای دو خصوصیت است. خصوصیت اول اینکه ماه ذی‌القعده همان سی شبی بوده که برای حضرت موسی میقات تعیین شد. آن سی شب ایام و لیالی ماه ذی‌القعده است.

وی افزود: خصوصیت دوم این ماه این است که در بین ایام سال ماه ذی‌القعده ماه امام رضا(ع) است. اول ماه ولادت خواهرشان حضرت معصومه(علیها سلام)، یازدهم ماه ولادت خود امام رضا(ع)، 23 ماه، روز زیارتی مخصوص امام رضا(ع) و 25 ماه روز دحوالارض بوده که عمل خاص آن زیارت مخصوص امام رضا(ع) است. روز آخر ماه نیز سالروز شهادت حضرت جوادالائمه(ع) است.

علم‌الهدی با بیان اینکه ماه ذی‌القعده ماه امام رضا(ع) است، عنوان کرد: برحسب برنامه‌ریزی دهه اول ماه را دهه کرامت اعلام کردند. برنامه‌های ارزشمندی که دهه کرامت مخصوصا به وسیله آستان قدس رضوی برنامه‌ریزی شده در خط جهانی‌سازی امام رضا(ع) و توسعه سراسری شخصیت و عظمت امام هشتم در تمام بلاد، استان‌ها و حتی روستاهای کشور و در چندین کشور خارجی است. 

امام جمعه مشهد گفت: در بین برنامه‌ها، برنامه فرهنگی قابل توجهی وجود دارد که مقام و موقعیت زن و شخصیتی که اسلام برای زن قائل شده را جهانی کرده و به دنیا نمایش می‌دهد و آن مسئله جایزه جهانی گوهرشاد به صورت یک حرکت انقلابی فرهنگی فراگیر در کل جهان است. بانوان برجسته و زنان فرهیخته‌ای که نه تنها در گذشته تاریخ و در عرصه اسلام بلکه در دنیای امروز نیز در عرصه اسلام مخصوصا در جریان ولایت‎مداری به عنوان یک زن نمونه کم‌نظیر قرار دارند که حتی مردانی نیز همانند آن‌ها پیدا نمی‌شوند. 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: این بانوان در کل جهان شناسایی شدند و در نمایشگاه عظیم جایزه جهانی گوهرشاد که در آستان قدس رضوی اجرا می‌شود، در دهه کرامت معرفی می‌شوند و نقش اسلام را در تربیت، عظمت‌بخشی و بالابردن مقام زن ثابت می‌کند. یکی از این بانوان که امسال شناسایی شد، به کامرون رفته و 6 درصد مردم آن کشور را که شیعه بوده و در فقر به سر می‌بردند، با یک برنامه اشتغالزایی، در عرصه و جریان ثروت و تمکن قرار داد. 

وی اضافه کرد: خانم دیگری به عنوان یک خیر مدرسه‌ساز تا امروز 50 مدرسه ساخته است. بانوی دیگری در خارج و داخل دست به فعالیت اشتغالزایی زده و با تجربیاتی که در خارج از کشور داشته در ایران فصل بزرگی را در این موقعیت خاص اقتصادی ایجاد کرده است. این یک حرکت عظیم و عزیز فرهنگی است که در دهه کرامت در آستان قدس اجرا شد.

علم‌الهدی با اشاره به اینکه آستان قدس یک جریان و نمایشگاه از دستاوردهای 40 ساله انقلاب برای ما است، تصریح کرد: اگر وضعیت آستان قدس را قبل از انقلاب در نظر داشته باشیم، می‌بینیم که حرم تنها 3 هکتار بود اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در 53 هکتار قرار گرفته است. با تاملی که به برکت انقلاب و مدیریت انقلابی صورت گرفته، حرم را با این عظمت، خصوصیت و صحن‌ها ایجاد کرده است. آیت الله طبسی در پهنه 30 ساله مدیریت تحولی را هم در عرصه توسعه حرم و هم در توسعه دستگاه‌های اقتصادی آستان قدس ایجاد کردند.

امام جمعه مشهد اضافه کرد: بعد از رحلت ایشان مقام معظم رهبری منشوری را صادر کردند  و در آن برای تولیت آستان قدس رهنمودی دادند که نتیجه اجرای این رهنمود و منشور مقام معظم رهبری در تحول آستان قدس، ایجاد بیش از 2000 اشتغال در این موقعیت خاص اقتصادی و مشکلات معیشتی شده است. محرومیت‎زدایی آستان قدس نه تنها در این استان بلکه در سراسر کشور و اخیرا نسبت به فقرای شیعه در تمام دنیا آغاز شده که در این دو سال نمودارها و نمونه‌ها فوق‌العاده قابل توجه است.

نمانیده ولی‌فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: آستان قدس با تحولی که اخیرا پیدا کرده، از مدیریت حرم به مدیریت عظیم محرومیت‌زدایی و اشتغال در پهنه کشور درآمده و خوب است که مسئولان، حرکات و برنامه‌های آستان قدس را در اشتغال، اشتغالزایی و محرومیت‌زدایی به عنوان یک الگوی عملیاتی در رسیدگی به مشکلات معیشتی مردم قرار دهند. آستان قدس در پهنه بسیار محدود اقتصادی دست به این حرکت‌های بزرگ زد و در عین فشارها و مشکلات اقتصادی نیز موفق شد.

وی یادآور شد: اگر مسئولین در پهنه عظیم دارایی‌های کشور دست به این حرکت‌ها بزنند، مشکلاتی در معیشت مردم وجود نخواهد داشت. بهتر از این است که  چشم خود را به دروازه غرب بدوزیم و به دست دشمنانمان نگاه کنیم که چه زمانی تحریم را بردارند و آن زمان بگوییم که باید تحول اقتصادی پیدا کنیم. 5 سال این کار را ادامه دادیم و در آخر نیز افرادی که می‌گفتند حتی مشکل آب خوردن ما نیز با رفع تحریم‌ها حل می‌شود، به این نتیجه رسیدند که ما با تکیه بر امکانات داخلی باید مشکلات خود را حل کنیم.

 علم‌الهدی با بیان اینکه ما مسلمان هستیم و قرآن داریم، عنوان کرد: خداوند در  آیه 5 سوره نسا می‌فرمایند که ای مردم اموال خود را که باعث قیام و پایداری زندگی شما است، به دست سفها ندهید و آن‌ها برنامه‌ریز شما نباشند. یک زمانی پول شخصی ما است اما اکنون مجموعه اموال به همه مردم تعلق دارد؛ اگر امروز در زاویه روستا و یا حاشیه شهر، مسلمان یا خانواده‌ای در زندگی خود مشکل دارد، به دلیل مدیریت نااهلانه اقتصاد کشور بوده و این مدیریت غیرمتناسب با عدالت اجتماعی، فرد فقیر را در زاویه روستا یا گوشه حاشیه شهر بدبخت کرده است. 

امام جمعه مشهد بیان کرد: اینکه فردی در فاصله سه ماه در مدیریت اقتصادی کشور دو تن سکه استخراج کند و ارزهای فراوان به دست عده معدود بیفتد، یا مدیریت خائنانه و یا سفیهانه است. ما بدنام نمی‌کنیم که بگوییم مدیریت خائنانه بوده، ان‌شاالله خیانت نبوده اما مدیریت سفیهانه است. نتوانستند اقتصاد را مدیریت کند و این بلا بر سر مردم آمد. 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: براساس آنچه خود آن فرد اقرار و با روزنامه مصاحبه کرده، 30 میلیون دلار این مملکت با قیمت 4200 تومان به فردی داده شد تا میوه خارجی وارد مملکت کند. از ثروت عمومی مردم 30 میلیون دلار بدهند که میوه خارجی وارد کند، برای اینکه چه کسی بخورد و لذت ببرد؟ مگر فرد فقیر پول میوه خارجی دارد. این 30 میلیون متعلق به همه مملکت است. این چه مدیریتی است؟ مسئولین خودشان متوجه شدند که باید این مدیریت را تغییر دهند و اکنون دولت تصمیم گرفته کابینه، مدیریت و تیم اقتصادی را عوض کند. 

وی خاطرنشان کرد: آیه قرآن را بخوانید. حرف من را گوش ندهید. جواب من فحش‌ها در فضای مجازی نیست. نه تنها به من و بچه‌های من که به کس و کار من نیز فحش داده و تهمت می‌زنید. شما دین ندارید چرا به زن و بچه من حمله می‌کنید؟ شما اگر می‌خواهید جواب من را  با فحش‌ها بدهید چرا به بچه‌های من فحش می‎دهید؟ اگر جواب من فحش، افترا و تهمت در فضای مجازی است به من بگویید اما جواب من این نیست. نمی‌گویم به حرف من گوش دهید، من می‌گویم آیه قرآن بخوانید. 

علم‌الهدی سه خصوصیت را برای افراد جدید در تیم اقتصادی و کابینه دولت لازم دانست و تصریح کرد: اولا باید فراجناحی باشند و از تمام ظرفیت‌های جناح‌ها استفاده کنند نه اینکه روی قدرت‌یابی یک جناح تکیه کنند. دوم اینکه آن‌ها بدانند آمریکا دشمن ما بوده و در حال جنگ اقتصادی با ما است. باید همچون یک سرباز در جبهه جنگ اقتصادی به میدان غرب و استکبار بروند و با تکیه بر امکانات داخلی و با طرح و برنامه مشکل مردم را حل کنند. خصوصیت سوم حتما این باشد که آن‌ها در حل مشکلات توجه کنند که ما چه داریم. 

امام جمعه مشهد اضافه کرد: روزی که اخبار اعلام کرد که دو تن سکه را گرفتند، مردم گفتند که این دو تن به بازار برمی‌گردد و مشکلات معاملات طلا حل می‌شود. روزی که اعلام شد چند صد میلیون ارز را از افراد گرفتیم که یا بردند و برنگرداندند، یا برگرداندند و احتکار کردند و یا برگرداندند و دو برابر فروختند، خودشان اعلام کردند که بیش از 300 میلیون دلار ارز اینگونه از بین رفته و مردم گفتند که برمی‌گردد و مشکلات حل می‌شود اما نه خبری از برگرداندن این پول‌ها شد و نه قدمی برداشته شد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه مفسد اقتصادی ستون پنجم دشمن است، عنوان کرد: آمریکا با ما جنگ اقتصادی دارد. فردی که در اقتصاد اخلال ایجاد می‌کند و از یک برنامه‌ریزی غلط سوءاستفاده کرده و دو تن سکه برمی‌دارد، ستون پنجم دشمن است. در هر کشوری اگر به ستون پنجم دست پیدا کنند محاکمه صحرایی کرده و اعدام می‌کنند.

وی ادامه داد: این اخلاگر و مفسد اقتصادی در عین جنگ، به دشمن کمک می‌کند. مردم را راضی کنید. این مردم آرام نمی‌گیرند. زندگی و معیشت آن‌ها در این شرایط قرار گرفته است. اگردرست با اخلالگر اقتصادی برخورد نشود، مردم ناامید می‌شوند. ما باید دشمن را ناامید کنیم نه اینکه مردم از اسلام ناامید شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.