دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی تاکید کرد: زنان بخش مهمی از سرمایه جامعه هستند و باید قدر این سرمایه‌های انسانی را بدانیم.

به گزارش جماران؛ دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی با اشاره به سالگرد از دست دادن مریم میرزاخانی اظهار کرد: این دانشمند فرهیخته نشان داد زنان و دختران می‌توانند با کنار زدن محدودیت‌های جنسیتی به بالاترین جایگاه‌های علمی برسند.

شهیندخت مولاوردی در مراسم افتتاح نمایشگاه لباس اقوام و حمایت از پوشاک ایرانی و جشن دختران سرزمین من، که شنبه ۲۳ تیرماه به مناسبت میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س) در سالن نژادفلاح کرج برگزار شد؛  اظهار کرد: امیدواریم این برنامه‌ها صرفا به بازدید و آمد و رفتن‌ها محدود نشود و بتواند زمینه پیشبرد اهداف حوزه زنان را فراهم کند.

وی ادامه داد: بدون شک در سال حمایت از کالای ایرانی برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند در ترویج خرید و مصرف کالای ایرانی تاثیرگذار باشد.

وی افزود: با برگزاری چنین رویدادی می‌توانیم به ارائه راهکارهایی برای رفع دغدغه های حوزه زنان و دختران امیدوار باشیم.

این مسئول با اشاره به جایگاه زنان و دختران در اسلام گفت: پیامبر اسلام در زمانی که اعراب دختران را به موجودیت نمی‌شناختند و نوزادان دختر  را زنده به گور می‌کردند جایگاه واقعی زنان را تبیین کردند.

وی  در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به سالگرد از دست دادن مریم میرزاخانی اظهار کرد: این دانشمند فرهیخته نشان داد زنان و دختران می‌توانند با کنار زدن محدودیت‌های جنسیتی به بالاترین جایگاه‌های علمی برسند.

وی اضافه کرد: زنان بخش مهمی از سرمایه جامعه هستند و باید قدر این سرمایه‌های انسانی را بدانیم.

مولاوردی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اهمیت توجه به تمامی گروه‌های دختران گفت: تمامی گروه‌های دختران از دختران روستایی گرفته تا دختران دانشجو و... نیازها و مشکلاتی دارند که باید مرتفع شود وگرنه در سال‌های آینده جامعه دچار مشکلات عدیده‌ای خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: دختران تنها آینده‌سازان و مادران فردای ما نیستند بلکه باید حال آنها را نیز باید در نظر گرفت تا زندگی آنها توام با کرامت و انسانیت باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.