هند پس از چین دومین مشتری نفتی ایران است واز تهدیدات هفته گذشته آمریکا مبنی بر تحریم کشورهایی که از سیاست های نفتی آمریکا پیروی نکنند نگران شده است.

به گزارش جماران؛ یک روزنامه هندی از اینکه دولت واشنگتن اعلام کرده با مشاهده تغییر در رفتار کشورهایی مانند هند و چین در مبادلات نفتی با ایران ابراز خوشبینی کرد که آمریکا در موارد خاص با تخفیف واردات نفت از ایران موافقت خواهد کرد.

روزنامه 'تایمز او ایندیا' با اشاره به سخنان برایان هوک رئیس بخش سیاست گذاری در وزارت امور خارجه آمریکا که گفته است کشورش قصد ندارد به صورت گسترده به کشورها تخفیف و معافیت اعطا کند ابراز امیدواری کرد هند نیز در فهرست کشورهایی باشد که به گفته این مقام آمریکایی می تواند به صورت موردی طرف همکاری قرار بگیرد.

مقام آمریکایی مذکور تاکید کرده بود که آمریکا در صورت مشاهده اینکه کشورهای مورد درخواست واردات نفت از ایران را کاهش می دهند سیاست های جدیدی در قبال آنها اعمال خواهد کرد.

روزنامه مذکور این سخنان مقام آمریکایی را یک اقدام آشکار برای اطمینان دادن به بازارهای نفتی و متحدان آمریکا دانست مبنی بر اینکه تحریم ها علیه ایران شامل آنها نخواهد شد.

هند، کره جنوبی و ترکیه، همه مشتریان بزرگ نفت ایران و متحدان نزدیک آمریکا می باشند و نخواهند توانست تا ماه نوامبر نفت ایران را جایگزین کنند.

هند پس از چین دومین مشتری نفتی ایران است واز تهدیدات هفته گذشته آمریکا مبنی بر تحریم کشورهایی که از سیاست های نفتی آمریکا پیروی نکنند نگران شده است.

این موضع آمریکا علیه ایران سبب افزایش قیمت نفت خام در بازارهای جهانی را سبب شده است.

این روزنامه در ادامه خاطرنشان کرده است: دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در هفته های اخیر به طور مکرر در خصوص قیمت نفت در بازار جهانی ابراز نگرانی کرده و روز شنبه اعلام کرد ولیعهد عربستان سعودی توافق کرده است برای کاهش قیمت نفت، تولید روزانه آن را تا 2 میلیون بشکه افزایش دهد.

گفته می شود عربستان سعودی دارای ذخیره 2 میلیون بشکه نفت خام در روز است اما مشخص نیست این کشور بتواند بلافاصله از این ظرفیت ذخیره استفاده کند.

مقامات آمریکایی در هفته جاری برای گفت و گو با مقامات انگلیسی، فرانسوی و آلمانی به وین سفر خواهند کرد. این کشورها پس از خروج ترامپ از برجام اعلام کرده اند به توافق هسته ای با ایران متعهد خواهند ماند.

دیپلمات های اروپایی که همچنان از تصمیم ترامپ برای خروج از برجام ناراضی هستند نسبت به این درخواست های آمریکا واکنشی احتیاط آمیز نشان داده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.