مشاور فرمانده کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح گفت: بزرگترین وظیفه مسئولین پاسخگویی به مردم است و این مشارکت و حضور مردم است که به مسئولین قدرت می دهد. مسئولین نباید خود را برتر از افراد جامعه و مردم بدانند، در اصل هیچ فرقی بین یک مسئول و فرد عادی جامعه نیست .

به گزارش جماران؛ مشاور فرمانده کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح گفت: مسائل اقتصادی و اجتماعی کشور بدون حضور و مشارکت مردم قابل رفع نیست.

سردار حسین دهقان در یادواره شهدای هفتم تیر و یکصد شهید سنجان با اشاره به اینکه استان مرکزی در طول تاریخ دین خود را به کشور، اسلام و مذهب تشیع به بالاترین سطح ادا کرده است، گفت: مرور حوادث تاریخی و تحلیل آنها برای نسل های مختلف به گونه ای که بتواند بینش و بسترهای لازم فکری را در آنان فراهم آورد، امری ضروری است و باعث عدم تکرار حوادث ناگوار و تلخ برای هر کشوری خواهد شد .

وی گفت: امام راحل(ره) با مطرح کردن موضوع ولایت فقیه بینش سیاسی مبتنی بر دین را بنیانگذاری کردند، در واقع امام نظام سیاسی را پایه گذاری کردند که علاوه بر تاکید بر مباحث دینی، اهل بیت(ع) و مذهب تشیع با آخرین مبانی سیاسی به روز جهان همچون مردم سالاری و دموکراسی مطابقت داشت .

مشاور فرمانده کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی بستری برای رشد، توسعه و حرکت انقلاب است، گفت: انقلاب اسلامی با استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی متوقف نشده است چراکه انقلاب اسلامی مبتنی بر مبانی و ارزش های دینی است.

سردار دهقان ادامه داد: جمهوری اسلامی یک بنیان است که قرار است انقلاب اسلامی در آن جریان و رشد داشته باشد. حیات، عزت و استقلال نظام جمهوری اسلامی در گرو هویت انقلاب اسلامی است، که این هویت بر مبنای استکبار ستیزی و نابودی نظام سلطه شکل گرفته است .

وی گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی باید زمینه ای را فراهم کند که انقلاب بتواند در جهت آرمان هایش حرکت کند .

وی افزود: بزرگترین وظیفه مسئولین پاسخگویی به مردم است و این مشارکت و حضور مردم است که به مسئولین قدرت می دهد. مسئولین نباید خود را برتر از افراد جامعه و مردم بدانند، در اصل هیچ فرقی بین یک مسئول و فرد عادی جامعه نیست .

سردار دهقان ادامه داد: مسئولین باید همچون شهید بهشتی گوش شنوای ملت و زبان گویای مطالبات و خواسته های مردم باشد. هیچ مسئولی در هر مسندی که باشد بدون مشارکت و پشتوانه مردم نمی تواند مسائل و مشکلات جامعه را حل کند، در واقع مسائل اقتصادی و اجتماعی کشور بدون حضور و مشارکت مردم قابل حل نیست .

مشاور فرمانده کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح با اشاره به اینکه دشمن شناسی یکی از ویژگی های بارز شهید بهشتی بود، گفت: دشمن شناسی بدین معنی است که درک عمیق و واقع بینانه از دشمن داشته و از اهداف دشمنان شناخت داشته و در مقابل اقدامات آنان، اقدام عملی انجام دهیم. تنها با حرف نمی توان علیه اقدامات دشمن مقابله کرد، بلکه باید با تحلیلی دقیق اقدام لازم صورت گیرد .

وی با اشاره به خروج آمریکا از برجام گفت: با وجود تجربه تاریخی که از رفتار آمریکا داشتیم و می دانستیم آمریکا به هیچ گونه به تعهداتش پایبند نخواهد بود، به صورت رو در رو پای میز مذاکره نشستیم و ماحصل آن تائید برجام در شورای امنیت سازمان ملل بود، ولی در آخر ترامپ این توافق نامه را نپذیرفت و از آن خارج شد.

وی با اشاره به اینکه برخی خواهان مذاکره با آمریکا هستند در حالی که آمریکا برای هیچ ملتی عزت نمی خواهد، گفت: جمهوری اسلامی ایران بر اساس موازین و تعهدات دینی‌ به تک تک مواردی که در برجام متعهد شده بود، عمل کرد ولی در آن طرف شاهد خروج آمریکا از برجام و زمان خریدن کشورهای اروپایی برای اعمال تحریم آمریکا علیه کشورمان هستیم .  

دهقان تاکید کرد: امروز هزینه ماندن در برجام را نباید کشور ما پرداخت کند، جمهوری اسلامی از منافع ملی خود به هیچ وجه کوتاه نخواهد آمد .

وی با اشاره به اینکه اتاق جنگ آمریکا علیه ایران امروز از وزارت دفاع به وزارت خزانه داری این کشور منتقل شده است، گفت: آمریکا از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به اقتصاد کشور ما کوتاهی نخواهد کرد. آمریکا علیه کشور ما جنگ فراگیر اقتصادی به راه انداخته است که باید با وحدت کلمه و انسجام ملی در برابر این هجوم آنان ایستادگی کرد و ملت ایران با همین رویکرد نخواهد گذاشت، آمریکا به هدفش دست پیدا کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.