• کدخبر: 944246
  • منبع: اعتمادآنلاین
  • نسخه چاپی

پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

مدیرکل زنان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان مطرح کرد:

در پرونده تجاوز در ایرانشهر، فقط سه نفر جسارت کردند شکایت کنند

مدیر کل زنان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: «بر اساس پیگیری‌هایی که انجام داده‌ایم تمام مسئولان استان در حال پیگیری موضوع هستند و به زودی شاهد مجازات کسانی هستیم که به این شکل روح و جسم زنان را قربانی و افکار عمومی را تا این حد جریحه‌دار کرده‌اند.»

به گزارش جماران؛ فاطمه فاضلی، مدیر کل زنان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان در واکنش به خبر منتشر شده درباره تجاوز به 41 زن در ایرانشهر، به اعتمادآنلاین گفت: «این خبر به قدری هولناک است که افکار عمومی مردم به شدت تحت تأثیر قرار گرفته است.»

او ادامه داد: «باور کردن اینکه سکوت خانواده‌ها ادامه داشته تا جایی که تعداد قربانیان به 41 نفر رسیده، واقعاً سخت است. همین حالا هم فقط سه نفر جسارت اینکه شکایت کنند، پیدا کرده‌اند. رفتار ما و جامعه با این سه نفر تعیین‌کننده است. تجربه این افراد می‌تواند باعث شود که بقیه هم لب به شکایت باز کنند.»

فاضلی با تأکید بر اینکه شورای تأمین استان با جدیت به موضوع ورود کرده است، گفت: «بر اساس پیگیری‌هایی که انجام داده‌ایم تمام مسئولان استان در حال پیگیری موضوع هستند و به زودی شاهد مجازات کسانی هستیم که به این شکل روح و جسم زنان را قربانی و افکار عمومی را تا این حد جریحه‌دار کرده‌اند.»

او به اهمیت حمایت از قربانیان این حادثه اشاره کرد و گفت: «اداره کل زنان و خانواده استان وظیفه خودش می‌داند که از همه ظرفیت‌هایش برای حمایت از قربانیان این حادثه شوم حمایت کند. برای ترمیم سرمایه اجتماعی از دست رفته در منطقه راه زیادی در پیش داریم.»

فاضلی در جواب اینکه اقدامات حمایتی اداره کل زنان و خانواده از زنان آسیب‌دیده چه خواهد بود، می‌گوید: «قطعاً بیشترین حمایتی که این قربانیان نیاز دارند،‌ حمایت‌های روحی و روانی است. استفاده از افراد متخصص برای بهبود وضعیت روحی آنها و همچنین رایزنی با نهادهای دیگر برای ارائه خدمات لازم برای بازگشت آرامش به زندگی آنها در دستور کار قرار دارد. قربانیان باید بدانند که تنها نیستند.»

او به خشونت جاری در جامعه اشاره می‌کند و می‌گوید: «تا وقتی که خشونت در جامعه وجود داشته باشد هیچ کس از آسیب در امان نیست. گسترش خشونت هم در سایه ناآگاهی اتفاق می‌افتد. در مورد اتفاق پیش آمده باید به صورت اورژانسی به موضوع ورود و متعرضان را تنبیه کرد تا آرامش به جامعه برگردد اما باید برنامه‌های بلند مدت هم داشت. باید زنان و خانواده‌ها را آگاه کرد تا در صورت بروز چنین حوادثی آن‌قدر سکوت نکنند که بحران اتفاق بیفتد.» 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 944246
  • منبع: اعتمادآنلاین
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.