به گزارش ایرنا، تجمع کنندگان که زن و مردم بودند از فرماندار و مسئولان امنیتی و قضایی خواستند تا متهمان و متجاوزان را در اسرع وقت دستگیر و به مجازات برسانند.
یکی از دختران تجمع کننده گفت: متاسفانه دختران از امنیت لازم در ایرانشهر برخوردار نیستند و در شهر نمی توانند به راحتی و با آرامش تردد کنند، مسئولان باید امنیت را برقرار کنند.
معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه ایرانشهر با حضور در جمع معترضان گفت: با تلاش دستگاه قضایی، نیروهای امنیتی و انتظامی و اطلاعاتی سر نخ هایی بدست آمده و عوامل مورد نظر تحت تعقیب هستند.
نبی بخش داودی افزود: یک نفر در این رابطه دستگیر شده و مطمئن باشید با عوامل این ناامنی بر اساس قانون برخورد خواهد شد.
یکی از معترضان نیز تهدید کرد: اگر تا پنج روز آینده عوامل این ناامنی و تجاوز دستگیر و اعدام نشوند خودمان با آنان برخورد خواهیم کرد.
به گزارش ایرنا، امام جمعه مسجد نور اهل سنت ایرانشهر در خطبه های نماز عید فطر ادعا کرده بود: یک نفر از عوامل تجاوز به تعدادی دختر مسلمان در این شهرستان دستگیر شده که تاکنون اعتراف کرده به 41 دختر تجاوز کرده است.
این در حالیست که دادستان عمومی و انقلاب ایرانشهر این ادعا را رد کرده است و گفت: از مردم انتظار داریم اجازه دهند دستگاههای امنیتی و قضایی در فضایی آرام و بر اساس قانون با مخلان امنیت برخورد کنند.
دادستان عمومی و انقلاب ایرانشهر روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفته بود: یکی از عوامل ربایش دختران در این شهرستان توسط نیروهای امنیتی شناسایی و دستگیر شد.
محمد خانی اظهار داشت: در پی ربایش یکی از دختران ایرانشهری، شناسایی و دستگیری عوامل این ربایش در دستور کار دستگاه قضایی و نیروهای امنیتی قرار گرفت و یک نفر در این رابطه دستگیر شد.
وی افزود: تحقیقات در رابطه با علل ربایش و شناسایی همدستان فرد دستگیر شده ادامه دارد.
دادستان عمومی و انقلاب ایرانشهر گفت: دستگاه قضایی با مخلان امنیت به جد برخورد می‌ کند.
نبی بخش داوودی فرماندار ایرانشهر نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد: بدنبال قضیه زشت و شنیع اخیر در سطح شهر، مجموعه شورای تأمین شهرستان با حساسیت کامل در کمتر از چند ساعت عامل اصلی قضیه را دستگیر و بررسی های لازم برای شناسایی و تعقیب دیگر همدستان به جد در دستور کار قرار گرفت.
در ادامه این بیانیه آمده است: به لطف خداوند متعال و دعای خیر مومنان پرونده به طور ویژه در دستور کار مراجع قضایی قرار دارد و به عنوان رئیس شورای تأمین به مردم قول می دهم که در راستای برخورد محکم قانونی و قضایی با توجه به حساسیت مدیران قضایی شهرستان ذره ای اغماض و مماشات انجام نخواهد شد و بزودی با اتمام رسیدگی های قانونی اشد مجازات برای متعرضان به عنف و نوامیس مردم را شاهد خواهیم بود.
در بخش دیگری از بیانیه آمده است: از همه بزرگواران تقاضا داریم اجازه دهید تا بدور از هرگونه اقدامات احساسی و غیر قانونی و جلوگیری از سوء استفاده بد خواهان موضوع مورد پیگیری قرار گیرد و بزودی نتیجه امر به سمع و نظر عزیزان رسانده شود.
به گزارش ایرنا ایرانشهر از توابع سیستان و بلوچستان در 340 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان واقع شده است.
3042 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.