تحریم‌های ثانویه آمریکا طوری طراحی شده‌اند تا جلوی دسترسی ایران را به سیستم بانکداری جهانی که تحت کنترل آمریکا و براساس دلار می باشد، گرفته و بدین طریق از دستیابی ایران به ارز جلوگیری کنند.

به گزارش جماران؛ مرکز سوفان که مقر اصلی آن در نیویورک می باشد، در گزارشی تحلیلی اعلام کرد: «احتمالاً در صورتی که برجام حفظ شود، این کشورهای غیراروپایی خواهند بود که به رشد اقتصاد ایران کمک میکنند، در حالی که کشورهای اروپایی به دنبال راهبردی مشترک برای مقابله با تصمیم آمریکا به خروج از برجام خواهند بود، تصمیمی که همه رهبران اروپایی مخالف آن هستند.»

بنابر این گزارش، تحریم‌های ثانویه آمریکا طوری طراحی شده‌اند تا جلوی دسترسی ایران را به سیستم بانکداری جهانی که تحت کنترل آمریکا و براساس دلار می باشد، گرفته و بدین طریق از دستیابی ایران به ارز جلوگیری کنند.

این گزارش همچنین افزود که رهبران اروپایی بر روی راهکارهایی تمرکز کرده‌اند که با آن تحریم های آمریکا را دور بزنند، مثل ایجاد کانال‌های جدید مالی برای پرداخت پول نفت به ایران و یا ایجاد تضمین‌های اعتبار تجاری و یا کمک‌های اقتصادی به تهران.

به گزارش اسپوتنیک، این مرکز آمریکایی بیان کرده که دو مشتری عمده نفت ایران، یعنی چین و هند (که مجموعا بیش از نیمی از نفت صادراتی ایران را خریداری می‌کنند) اعلام کرده‌اند که میزان نفت خریداری شده از ایران را کاهش نخواهند داد.

روز دوشنبه، سخنگوی وزارت امور خارجه چین با انتقاد شدید از تحریم‌های یکجانبه آمریکا، بار دیگر بر پایبندی کشورش به همکاری‌های تجاری با ایران و همچنین اجرای توافق برجام تأکید کرده و اعلام کرد: «چین و ایران به طور تزلزل ناپذیری روابط عادی تجاری و اقتصادی خود را حفظ خواهند کرد. چین به همکاری با ایران در حالی که به تعهدات بین المللی خود پایبند است، ادامه خواهد داد.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.