سامانه جدید مبارزه رادیوالکترونی (با موشک ها و هواپیماها) با استفاده از فناوریهای بکار گرفته شده در موشک های آمریکایی به دست آمده در سوریه ساخته می شود.

معاون شرکت فناوری های رادیوالکترونی روسیه اعلام کرد که با توجه به فناوری های به دست آمده از موشک های تام هاوک که از سوریه به روسیه منتقل شده است سیستم جدید مبارزه الکترونی با این موشک ها ایجاد خواهد شد.

به گزارش جماران، به نقل از ریانووستی، ولادیمیر میخییف با بیان این مطلب افزود: سامانه جدید مبارزه رادیوالکترونی (با موشک ها و هواپیماها) با استفاده از فناوریهای بکار گرفته شده در موشک های آمریکایی به دست آمده در سوریه ساخته می شود. 

رسانه های روسی اوایل اردیبهشت ماه اعلام کردند که دمشق دو فروند موشک هوشمند پیشرفته بالدار آمریکایی را که در تجاوز اخیر آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه شلیک شده بود، سالم به روسیه تحویل داده است. 

آمریکا، انگلیس و فرانسه صبح شنبه 25 فروردین ماه با دستاویز قراردادن ادعای استفاده از تسلیحات شیمیایی در دوما توسط دولت سوریه، برخی مناطق این کشور را تحت حمله موشکی قرار دادند که 70 درصد این موشک ها توسط پدافند هوایی سوریه رهگیری و منهدم شد. 

معاون شرکت فناوری های رادیوالکترونی روسیه گفت: بدیهی است که با استفاده از تجربه هایی که از حمله موشکی غرب به سوریه به دست آمده است، تجهیزات ویژه مبارزه رادیوالکترونی خواهیم ساخت. 

وی با بیان اینکه سامانه جدید باید همه فرکانس ها را دربرگیرد، افزود: این سامانه در مدت زمان دو تا سه سال ساخته می شود.

میخییف افزود: پهپادهای غربی و جنگنده های جدید آمریکایی اف-22 و اف-35که اخیرا رژیم صهیونیستی در سوریه بکار گرفته است نیز مورد توجه خاص کارشناسان روس قرار دارد. 

ژنرال «سرگئی رودسکوی» رئیس اداره اصلی عملیات ستاد ارتش روسیه نیز پیشتر گفته بود که از مطالعه دو موشک آمریکایی که به سوریه پرتاب شده بود، برای تکامل سلاح های روسی استفاده خواهد شد.

رودسکوی در جمع خبرنگاران افزود: دو موشک استفاده شده در جریان حمله موشکی آمریکا و متحدانش به سوریه که یکی از آنها تام هاوک و دیگری موشک هواپایه است، به مسکو منتقل شده است. 

وی توضیح داد: نتایج مطالعه و بررسی این موشک ها در تکامل سلاح های روسی بکار گرفته خواهد شد. 

سامانه رادیوالکترونی ویژه مبارزه با موشک ها و حملات هوایی برای ایجاد اخلال در سیستم پرتاب موشک ها و هواپیماها بکار گرفته می شود.

براساس داده های نظامی موجود، با استفاده از این سامانه و موج هایی که ارسال می شود، سیستم پرتاب موشک ها و هدایت آنها و نیز بمب های هوایی مختل می شود و از این راه از اصابت به اهداف جلوگیری می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.