نماینده تهران می‌گوید: با یکی از کسانی که سردمدار مخالفت‌های اخیر با دولت در مجلس است صحبت می‌کردم گفتم که این رفتارها خوب است اما خدا کند که قوه عاقله‌ای در پشت این تحرکات باشد و این قوه عاقله به منافع ملی نگاه کند.

به گزارش جماران؛ محمود صادقی نماینده تهران و عضو فراکسیون امید با اشاره به اقدامات تندروها در مجلس از زمان خروج آمریکا از برجام تاکنون، گفت: می‌توان از چند زاویه به موضوع نگاه کرد. برجام از ابتدا مخالفانی داشته و مخالف‌ها، به این شکل مخالفت خود را ابراز می‌کنند و طبیعی‌ترین تحلیل این است.

او ادامه داد: این افراد  تلقی‌شان این است که برجام شکست‌خورده و چون از یک‌سو شعار دولت به نتیجه رساندن برنامه هسته‌ای بوده به‌نوعی از آن به‌عنوان دستاویزی برای انتقاد، مخالفت، ضربه زدن به دولت و تلاش برای کاهش پایگاه اجتماعی دولت استفاده می‌کنند.

صادقی تاکید کرد: از سوی دیگر اگر بخواهیم از زاویه مجلس به موضوع نگاه کنیم، همان‌طور که پیش‌ازاین نیز گفته‌ام حق نمایندگان است که نظرات خودشان را بدهند و این اختلاف دیدگاه نشان‌دهنده دموکراسی است و از یک زاویه فارغ از اینکه چه هدفی را دنبال می‌کنند این موضوع خوب است.

او گفت: اگر نخواهیم انگیزه‌خوانی کنیم این عمل نشان‌دهنده این است که دیدگاه‌های مختلف در مجلس حضور دارد و مجلس زنده و پویا است و اتفاقاً از این زاویه می‌تواند یک برگه برنده‌ای در دست دولت و مذاکره‌کننده‌گان باشد که دیدگاه‌های مخالف هم وجود دارد. بنابراین می‌توان به این موضوع نگاه مثبتی داشت.

این نماینده مجلس ادامه داد: با یکی از دوستان که سردمدار این‌جور مخالفت‌ها در مجلس است صحبت می‌کردم گفتم که این رفتارها خوب است اما خدا کند که قوه عاقله‌ای در پشت این تحرکات باشد و این قوه عاقله به منافع ملی نگاه کند. هر نماینده حق دارد که مخالفت کند اما هر اقدامی که می‌شود مراقبت شود که در چارچوب مصالح و منافع ملی باشد. چراکه حرکت‌های کور و نسنجیده ممکن است در این شرایط حساس به کشور ضربه وارد کند.

صادقی تاکید کرد: ما می‌توانیم مخالفت‌های خودمان را ابراز کنیم، باید برای مخالف حق قائل باشیم تا بتواند نظر و رأی خود را با صدای بلند مطرح کند اما طبیعی است که همه این مخالفت‌ها می‌تواند به‌صورت هوشمندانه‌ای مطرح شود که در چارچوب کلی به منافع ملی ضربه نزند.

او در خصوص چرایی بلند بودن صدای تندروها، گفت: بخشی از دوستان که عمدتاً اصولگرا هستند از تریبون‌های رسمی بیشتر برخوردارند و این تریبون‌ها صحبت‌ها و اقدامات آن‌ها را زود بازتاب می‌دهند. آن‌ها متکی به پشتوانه‌های خاص هستند و با اتکا به این پشتوانه‌های خاص صدایشان بلندتر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 930318
  • منبع: اعتمادآنلاین
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.