نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس گفت: بدون تعیین صورت مسأله قطعا جناح هایی که وارد این گفت و گو می شوند دچار مشکل خواهند شد.

به گزارش جماران؛ نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس معتقد است برای شکل گیری «گفت و گوی ملی» باید از کلیات پرهیز شده و به جزییات پرداخته شود.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به مبحثی که پیرامون صورت گرفتن «گفت و گوی ملی» مطرح شده است، گفت: گفت و گوی ملی زمانی تحقق پیدا می کند که صورت مسأله ها مشخص باشد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: بدون تعیین صورت مسأله قطعا جناح هایی که وارد این گفت و گو می شوند دچار مشکل خواهند شد.

وی در ادامه با بیان اینکه پیش شرط شکل گیری «گفت و گوی ملی» این است که ببینیم مشکل چیست، عنوان کرد: بعد از انقلاب سه دستاورد بزرگ قطعنامه 598، هدفمندسازی یارانه ها و برجام صورت گرفت که هنوز درباره این مسائل نیز جای بحث دارد و اختلاف نظرهایی وجود دارد چه برسد اینکه بخواهد گفت و گوی ملی تشکیل شود.

جعفرزاده ایمن آبادی در ادامه با اشاره به اینکه در فضای ابهام آلود نمی توان تصمیم گیری کرد، بیان داشت: موضوع مورد بحث باید روی میز مشخص باشد تا همه بتوانند به آن ورود کنند و متناسب با میل خود تصمیم بگیرند این رو باید موضوعات در حوزه سیاست، اقتصاد، جامعه، روابط خارجی و داخلی مشخص و محورها معلوم باشد.

وی با بیان اینکه درباره «گفت و گوی ملی» باید جزئی گویی شده و کلی گویی پرهیز شود، خاطرنشان کرد: کسی روی اصل و کلیات گفت و گوی ملی حرفی ندارد اما مشکل از آنجا آغاز می شود که وارد جزئیات می شوند لذا باید مشخص شود که آیا خطوط قرمز هم برای آن وجود دارد یا خیر.

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار داشت: 39 سال است که جناح های کشور نتوانسته اند به خوبی با هم گفت و گو کنند تا جایی که حتی در گفت و گو در حوزه سیاست خارجی موفق تر بوده ایم تا در حوزه های داخلی لذا باید به گونه ای گفت و گو شود که مشکلات از این بیشتر نشود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 891461
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.