انتظار نمایندگان به جهت این است که وزیر کشور، جانشین فرمانده کل قوا در ناجا بوده و همچنین جایگاه وزارت کشور در شورای امنیت کشور به گونه‌ای است که انتظار می‌رود بسترهای لازم برای هماهنگی با دستگاه‌های امنیتی و انتظامی و نظامی فراهم شود.

به گزارش جماران؛ شش عضو فراکسیون حقوق شهروندی مجلس در دیدار با معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور ضمن پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان روز جهانی زن مقابل وزارت کار بر ضرورت پرهیز از امنیتی کردن برخی مواردی که اساسا امنیتی نیستند، تاکید کردند.

عبدالکریم حسین‌زاده اظهار کرد: در پی اعتراضات اخیر، موضوع دراویش، بازداشت فعالان محیط زیستی، جمعی از زنان و نیز اعتراضات مقابل وزارت کار در هفته‌های گذشته پیگیری‌هایی از طریق وزارت اطلاعات و  وزارت دادگستری و نیز قوه قضاییه داشتیم که در ادامه این موارد با آقای ذوالفقاری معاون امنیتی جلسه‌ای داشتیم تا پیش از تعطیلات عید بتوانیم به حل بخشی از مسایل و مشکلات کمک کنیم.

نماینده مردم نقده اضافه کرد: در دیداری که به همراه خانم‌ها سیاوشی و سعیدی و آقایان پارسایی، میرزایی نیکو، موسوی با آقای ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور برای پیگیری وضعیت کلی دستگیرشدگان و حوادث اخیر داشتیم، اهمیت حقوق شهروندی و تبیین وظایف وزارت کشور در حوزه‌های حقوق شهروندی مورد بحث و بررسی قرار گرفت؛ خصوصا حوزه‌های انتظامی - امنیتی در جریان اعتراضات و پرهیز از امنیتی کردن برخی از موارد که اساسا امنیتی نیستند که باید با دیدی اجتماعی به آنها نگریست.

وی افزود: در این نشست درخواست همگی نمایندگان و تاکید آنها بر این بود که با توجه به این که وزیر کشور جانشین فرمانده کل قوا در ناجاست، میان این دو بخش تفاهم‌نامه‌ای تدوین شود تا بستری ایجاد شود که در تمامی سطوح، رعایت حقوق شهروندی حتی در خصوص متهمان لحاظ شود.

رییس فراکسیون حقوق شهروندی مجلس با اشاره به تاکید اعضای این فراکسیون بر پیشگیری و کاستن جامعه کیفری و اصلاحات مورد نیاز قانونی گفت: انتظار نمایندگان به جهت این است که وزیر کشور، جانشین فرمانده کل قوا در ناجا بوده و همچنین جایگاه وزارت کشور در شورای امنیت کشور به گونه‌ای است که انتظار می‌رود بسترهای لازم برای هماهنگی با دستگاه‌های امنیتی و انتظامی و نظامی فراهم شود.

حسین‌زاده با تاکید بر ضرورت تعامل بین قوا و دستگاه‌ها در مواردی مثل اعتراضات اخیر گفت: این که در حوادث اخیر وزارت کشور سعی کرد راه حل قاچاق را در راهبردهای اقتصادی ببیند نه در راهبردهای امنیتی یا این که در موضوعاتی همچون ورود زنان به ورزشگاه‌ها موضوع به عنوان یک مساله اجتماعی مورد توجه قرار گرفت، خود حائز اهمیت است.

نایب رییس فراکسیون امید همچنین گفت که نمایندگان در این جلسه در مورد بازداشت‌شدگان تجمع روز زن مقابل وزارت رفاه نیز پیگیری‌هایی داشتند و بر این اساس تمامی زنان بازداشتی در مقابل وزارت کار آزاد شده‌اند و تنها چند نفر از آقایان باقی مانده‌اند که قرار بر پیگیری موضوع شد.

وی در پایان گفت: ما این موضوعات را از آوایی، وزیر دادگستری و علوی، وزیر اطلاعات نیز پیگیر بودیم و امروز هم به دلیل نزدیک شدن به عید و این که وزیر کشور در سفر بودند نشست ما با آقای ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.