عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: حجاب از احکام دین است و ما آن را به کوری چشم مخالفان اجرا می کنیم چرا که انقلاب اسلامی زمینه اجرای احکام اسلام است .

به گزارش جماران؛ عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: برخی برای منکوب کردن اصل مساله حجاب، عبارت 'حجاب اجباری' را به کار برده و قصد دارند مملکت اسلامی را به هم بریزند.

آیت الله سیداحمد خاتمی روز جمعه در مراسم جشن میلاد حضرت زهرا(س) در مشهد افزود: همه مراجع و حتی کسانی که به دین آشنا هستند حجاب را در متن دین و از احکام و قوانین مسلم آن دانسته اند و از طرفی مگر می توان مملکت را بدون قانون اداره کرد؟ 

وی گفت: یک عمامه به سر که باید حافظ دین باشد در همین مشهد برای دل خوشی چهار نفر گفته است حجاب اجباری نیست در حالی که حجاب در اصل دین و غیرقابل انکار است.

وی تاکید کرد: حجاب از احکام دین است و ما آن را به کوری چشم مخالفان اجرا می کنیم چرا که انقلاب اسلامی زمینه اجرای احکام اسلام است .

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: این مسائل نیز به علت تبلیغی که دشمنان علیه حجاب کرده اند توسط چند زن و دختر بی توجه به حجاب که در خیابان انقلاب تهران کشف حجاب کرده اند آغاز شد و مدیریت این کار هم به دست یک زن فاسد است که یک میلیارد تومان از آمریکا گرفته و در پایگاه اینترنتی اش تبلیغ می کند زنان کشف حجاب کرده و فیلم و عکس برایش بفرستند.

وی همچنین به اصل اسلامی مراوده نداشتن زن با مرد نامحرم اشاره و بیان کرد: با شاغل بودن بانوان مخالف نیستیم اما اینکه در یک اتاق یک مرد و زن نامحرم با یکدیگر باشند زمینه ساز و بستر گناه است، باید زن ها و مردها هر کدام در یک مکان مجزا فعالیت کنند. 

خاتمی گفت: بحث تفکیک جنسیتی در مکانهای کاری یعنی بستر پاکی را فراهم کردن و اینگونه است که شخصیت بانوی مسلمان با عفاف رشد و تعالی می یابد.

وی با اشاره به ایام ولادت حضرت زهرا(س) خاطر نشان کرد: باید به همان مقدار که به عزاداری ائمه اطهار(ع) اهمیت می دهیم به شادی میلاد آنان نیز اهمیت دهیم، اعتدال در مکتب ما جاری است و نباید به ما بگویند ما شیعه گریه هستیم. بر اساس کلام معصوم شیعیان در شادی اهل بیت پیامبر(ص) شاد و در حزن و غم آنان محزونند.

خاتمی ادامه داد: البته شادی ما شادی اهل بیتی است نه شادی غربی. گناه ، معصیت و عبور از خطوط قرمز خدا در شادی غربی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: تجلیل از بانوان در روز مادر به سمت دادن هدایای سنگین رفته است که فرهنگ شایسته ای نیست، شایسته این است که مادران در کنار دادن هدایا تکریم و تجلیل شوند و نباید قضیه هدایا جنبه مادی پیدا کند، آنچه در هدیه مهم است ابراز محبت است هر چند به زبان جاری شود و در جمله ای گفته شود.

وی تاکید کرد: بیش از هدایای مادی هدیه معنوی مهم است که مادر از عمق جانش باور کند فرزندش دوستش دارد ولی متاسفانه این قبیل احساسات و حریم ها در غرب افول کرده است . 

وی خاطر نشان کرد: مساله هدیه و ابراز محبت در روز ولادت حضرت زهرا(س) ستودنی است و از زمان پیروزی انقلاب اسلامی و توسط امام خمینی(ره) بنیان نهاده شد ، انقلاب اسلامی ما برای احیای مکتب آمده است که این مباحث را زنده می کند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.