یک وکیل دادگستری با انتقاد از اخراج دکتر گودرز افتخار جهرمی از دانشگاه آزاد، گفت: این اخراج‌ها با عنوان اسلامی‌سازی علوم انسانی صورت‌ می‌گیرد اما گمان می‌رود هدفش جذب افرادی است که به واسطه برخی بورسیه‌ها مدرک گرفته‌اند.

به گزارش جماران،  سیدعلی مجتهدزاده  با اشاره به اخراج حدود 50 نفر از اساتید بنام از جمله دکتر افتخارجهرمی، رضا داوری اردکانی، زیباکلام، بیگ‌زاده، راسخ، سید فاطمی و... از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، گفت: من به عنوان یک حقوقدان بیشتر‌ می‌خواهم در مورد اخراج دکتر گودرز افتخارجهرمی که از اساتید بنام و از مفاخر رشته حقوق در کشور ما است صحبت کنم. 
وی ادامه داد: ایشان در کارنامه خود سابقه عضویت در شورای نگهبان، دو دوره رئیس کانون‌های وکلای دادگستری، رئیس دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی و سوابق بسیار درخشانی در عرصه حقوقی کشور را دارند، به طوری که از لحاظ علمی و سوابق اجرایی حقوقی، ما در کشور فردی را در سطح و نزدیکی ایشان نداریم و واقعا ایشان فردی نیست که بتوان با او چنین برخوردی کرد.

به عبارتی شما که فردی مانند دکتر افتخارجهرمی را با این همه سوابق درخشان نمی‌توانید تحمل کنید، دیگر چه کسی از نظر شما صلاحیت حضور در مجموعه تحت مدیریت شما را دارد. 
مجتهدزاده با اشاره به واکنش فرهاد رهبر به انتقاد‌ها از مدیریت جدید این دانشگاه، گفت: بدتر از این آقای رهبر در دفاع از این اخراج‌ها گفته‌اند «استاد سر کلاس هر اراجیفی که دلش‌ می‌خواهد‌ می‌گوید و...» یعنی نه تنها اخراج کرده‌اند و بدون تقدیر اخراج کرده‌اند، بلکه بعد از اخراج توهین هم‌ می‌کنند. یعنی به تعبیر حضرت علی(ع) اگر انسان‌های کوچک را بر جایگاه‌های بزرگ قرار دهیم، همین نتایج را هم باید انتظار داشته باشیم که ادبیات دانشگاه را هم تا این سطح تنزل دهند و رئیس دانشگاه به خود این اجازه را بدهد که به اساتید بگوید اراجیف‌ می‌گویند و... باید به آقای رهبر گفت زمانی که دکتر افتخارجهرمی عضو حقوقدان شورای نگهبان بوده شما کجا بودید. 
وی اضافه کرد: ایشان با عنوان اسلامی‌سازی علوم انسانی این اقدامات را انجام‌ می‌دهد اما گمان می‌رود هدفش جذب افرادی است که به واسطه بورسیه‌های غیرقانونی مدرک گرفته‌اند.
این حقوقدان با اشاره صحبت‌های وزیر علوم در مورد اخراج اساتید از دانشگاه آزاد، ابراز داشت: از طرف دیگر تاسف‌بارتر حمایت یا توجیه وزیر علوم دولت از این اقدامات رئیس دانشگاه آزاد است. آقای غلامی گفته‌اند این اقدامات سیاسی نیست و در راستای تعدیل نیرو است. بنابراین وقتی فردی را که قلباً اعتقادی به آزادی و دموکراسی ندارد به زور اصلاح‌طلب و طرفدار حقوق دانشجویان و اساتید معرفی کنیم، نتیجه‌ای بهتر از این را نباید انتظار داشته باشیم.
وی همچنین با بیان این که آقای روحانی اخیراً گفته‌اند علوم را نمی‌‎توان اسلامی کرد و این کار وهن اسلام است، اظهار کرد: حالا ایشان به عنوان رئیس شورای انقلاب فرهنگی باید در این موضوع دخالت کند و جلوی این رفتارها را بگیرد؛ نمی‌شود رئیس جمهور در برابر این رفتارها در دانشگاه آزاد سکوت کند. آقای فرهاد رهبر در دولت آقای احمدی‌نژاد رئیس دانشگاه تهران بود و این دانشگاه را به اصطلاح پاکسازی کرد. تاسف‌بار این است که این اقدامات فعلی او در دانشگاه آزاد در دولت اعتدال صورت‌ می‌گیرد. سکوت آقای روحانی قابل توجیه نیست.
این وکیل پایه یک دادگستری اظهار داشت: این اقدامات آنقدر عجیب است که من از آقای رهبر هم تعجب‌ می‌کنم. درست است که ایشان سوابق امنیتی داشته‌اند اما به هر حال سابقه علمی هم دارند. شاید ایشان در یک نهاد علمی به اشتباه به سابقه امنیتی خود رجوع کرده‌اند اما در مجموع با این دست‌فرمانی که ایشان پیش‌ می‌رود مطمئن باشید راه به جایی نمی‌برند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.