آیت‌الله نوری همدانی تاکید کرد: ما با ادله حجاب را ثابت کردیم؛ این حکم جزء مسلمات قرآن است و دولت اسلامی نیز برای عملیاتی کردن آن وظیفه دارد.

به گزارش جماران؛ آیت‌الله نوری همدانی روز چهارشنبه در درس خارج خود در مسجد اعظم  با اشاره به آیه شریفه«یَا أَیُّهَا النَّاسُ اتَّقُوا رَبَّکُمُ الَّذِی خَلَقَکُمْ مِنْ نَفْسٍ وَاحِدَةٍ وَخَلَقَ مِنْهَا زَوْجَهَا وَبَثَّ مِنْهُمَا رِجَالًا کَثِیرًا وَنِسَاءً وَاتَّقُوا اللَّهَ الَّذِی تَسَاءَلُونَ بِهِ وَالْأَرْحَامَ إِنَّ اللَّهَ کَانَ عَلَیْکُمْ رَقِیبًا(نساء/۱)گفت: مِنْ در وَخَلَقَ مِنْهَا زَوْجَهَا، تبعیضیه نیست که با عقائد برخی مکاتب در مورد خلقت زن از دنده چپ مرد سازگار باشد.

وی با بیان اینکه اسلام دیدگاه متفاوتی در مورد خلقت دارد، افزود: خداوند از جنسی که مرد را آفرید زوجه او را هم آفرید و به واسطه آن‌ها نیز انسان‌های زیادی را در زمین آفرید و پراکنده کرد یعنی همه انسان‌ها از آدم و حوا به وجود آمده‌اند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: در اینجا سؤالی پیش می‌آید که چگونه تولید نسل رخ داده که برخی مسئله ازدواج خواهر و برادر در شرائع ابتدایی در دوره آدم را برای توجیه آن می‌آورند؛ این نوع تشریع شرع، قبح ندارد؛ در آن دوره بنابر اقتضائات این مسئله صورت گرفته و وقتی تولید نسل به اندازه کافی صورت گرفت در شرایع دیگر نهی شده است.

این مرجع تقلید همچنین در مورد حجاب بیان کرد: ما با ادله حجاب را ثابت کردیم؛ این حکم جزء مسلمات قرآن است و دولت اسلامی نیز برای عملیاتی کردن آن وظیفه دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.