خانواده شهدای منا پس از گذشت نزدیک به ۲ سال و نیم از این فاجعه دردناک هنوز با پرسش‌های بی پاسخی روبه رو هستند که زخم آن به علت کم توجهی مسئولان مربوطه عمیق‌تر و جانکاه‌تر می‌شود.

به گزارش جماران؛ جمعی از خانواده شهدای منا با صدور بیانیه‌ای نسبت به عدم پیگیری مسائل حقوقی این خانواده‌ها از سوی سازمان حج و زیارت خواستار توه بیشتر مسئولان به مشکلاتشان شدند.

متن این بیانیه بدین شرح است: 

بسم الرب الشهدا و الصدیقین

حضور محترم ریاست سازمان حج و زیارت و حضور محترم نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت

سلام به ارواح مطهر شهدای حج که در سر منزل مقصود، بالاترین جلوه بندگی را در نفخه‌ای از عرفان و مظلومیت به تصویر کشیدند.

خانواده شهدای منا پس از گذشت نزدیک به دو سال و نیم از این فاجعه دردناک هنوز با پرسش‌های بی پاسخی روبرو هستند که زخم آن بواسطه کم توجهی مسئولین مربوطه عمیق تر و جانکاه تر می‌شود.

همچنان بزرگترین پرسش بازماندگان این جنایت بی پاسخ مانده است که علت بروز این فاجعه عظیم چه بود؟

فرجام کمیته حقیقت یاب برای بررسی ابعاد فاجعه به کجا ختم شد؟

آیا ایران دعاوی عربستان مبنی بر مقصر بودن حجاج (که قطعا به معنی سوء مدیریت عوامل اجرایی یعنی سازمان حج و زیارت هست) را قبول دارد؟ اگر این ادعا که عربستان اخیرا برآن صحه گذارده صحیح است، می‌بایست مسئولین سازمان حج مطابق قوانین جزایی مورد بازخواست قرار گیرند و اگر ادعای بی پایه است علت این سکوت غیرقابل توجیه در برابر جسارت وقیحانه عربستان چیست؟ پاسخگوی خون بناحق ریخته حجاج شریف بیت الله الحرام کیست؟

دردناک تر اینکه در داخل کشور نیز به وضوح بی توجهی به کرامت و مقام شهدای منا به چشم می‌خورد تا آنجا که فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر زنده نگاه داشتن یاد شهدای منا زمین مانده و در سالگرد این عزیزان بزرگداشت در خور عظمت این واقعه و یا حتی ثبت آن در  تقدیم ملی، نصب یادواره و سایر اقداماتی که به طور معمول در مورد شهدا اجرائی می گردد و در نشست‌های قبلی  مصوب شده بود در مورد شهدای منا عملی نگشته است. 

خانواده شهدای منا اکیدا از مسئولین سازمان حج و زیارت بعنوان متولیان امر درخواست دارند:

علل وقوع فاجعه منا و مکه را صریحا مشخص کند بدین معنی که یا مسئولیت قصور خود را عهده‌دار شده و یا پاسخ یاوه گویی عربستان را قاطعانه و شفاف در مجامع بین‌المللی ابراز کرده و مجازات عاملین این جنایت کم سابقه را جزو مطالبات بنیادین مذاکرات خود قرار دهند. 

برای بزرگداشت و تکریم شهدای منا در سطح کشور به بهانه تضعیف فریضه حج مانع تراشی نکرده و بیش از این به ابعاد مظلومیت شهدای حج دامن نزنند.

به پشتوانه اتکال به پیشگاه عدل حضرت احدیت در مسیر روشن شدن حقایق فاجعه منا استوار خواهیم ماند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.