سرپرست زائران ایرانی خانه خدا درخصوص تعیین هویت 11 شهید گمنام حادثه منا افزود:‌ تعدادی از بستگان شهدا در این سفر برای آزمایش دی ان ای حضور دارند.

به گزارش جماران؛ سرپرست زائران ایرانی خانه خدا گفت: همچنان داغدار از دست دادن عزیزان خود در حادثه دو سال قبل منا هستیم و پیگیری پرونده این شهدا ادامه دارد به طوریکه مستندات لازم در اختیار کمیته تحقیق قرار گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر که شنبه شب در مراسم تجلیل و بزرگداشت شهدا در خیمه بعثه مقام معظم رهبری در سرزمین منا و در جمع صدها نفر از زایران ایرانی سخن می گفت، ابراز امیدواری کرد پیگیری های انجام شده در این خصوص، هرچه سریعتر به نتیجه مطلوب برسد.

وی اقدامات و پیگیری های انجام شده از سوی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت درخصوص این حادثه را یادآور شد و گفت که او و رئیس سازمان حج و زیارت در این سفر نیز در ملاقات های خود موضوع را پیگیری کرده و این پیگیریها برای ادای حقوق بازماندگان ادامه خواهد یافت. 

قاضی عسکر همچنین درخصوص تعیین هویت 11 شهید گمنام حادثه منا افزود:‌ تعدادی از بستگان شهدا در این سفر برای آزمایش دی ان ای حضور دارند و امیدواریم با شناسایی هویت این شهدا؛ محل دفن این عزیزان والامقام در مقبره الشهدا مشخص شود.

سرپرست زائران ایرانی خانه خدا در ادامه به سفر عزتمندانه و توام با احترام زایران ایرانی در حج امسال اشاره کرد و خطاب به زایران کشورمان گفت: «‌اگر امسال زایران ایرانی عزتمندانه به حج مشرف شده اند و توانسته اند با عزت، ‌کرامت، سربلندی و آسایش مناسک حج را انجام دهند به برکت خون شهداست.»

وی با خواندن روایات و احادیث متعدد، از شهادت به عنوان افتخار و آرزوی انبیا و اولیا یاد کرد و شهید سرجدا «محسن حججی» ‌را برگ درخشان دیگری از حماسه آفرینی ملت ایران در راه دفاع از اسلام، قرآن و ایران دانست.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر گفت: تصاویری که از شهید حججی به عنوان یکی از شهدای مدافع حرم در همه رسانه ها منتشر شد؛ بیانگر عدم ترس و دلهره مدافعان حرم از دشمن بود و این افتخاری بس بزرگ است.

وی تصریح کرد: ملت ایران از شهادت باکی ندارد و شهدای مدافع حرم این احساس را دارند که هرکجا اسلام در خطر است؛‌ این عزیزان پیشقدم هستند.

سرپرست زایران ایرانی خانه خدا همچنین با تشریح شرایط بسیار سخت؛ جانکاه و طاقت فرسای ساعات اولیه پس از شهادت شهدای منا که جمعیت حاضر را متاثر ساخت و بسیاری اشک ماتم و اندوه ریختند، اظهارکرد: یک یک این شهدا دارای فضائل و خصوصیات اخلاقی والایی بودند و اگر بخواهیم یاد کنیم باید نام همه آنها را ببریم، ما همچنان داغدار از دست دادن این عزیزان هستیم.

نماینده ولی فقیه در بخش دیگری از سخنان خود به برکات و آثار بی بدیل معنوی حج اشاره کرد و خطاب به زایران بیت الله الحرام گفت: «چهره های شما به نورانیت حج منور شده است و این نورانیت را به خانواده؛ بستگان و ملت ایران منتقل کنید و تلاش کنید تا برکات این سفر معنوی برای شما باقی بماند.»

‌در این مراسم حمید محمدی معاون وزیر و رئیس سازمان حج و زیار، خانواده معظم شهدا و ایثارگران، شماری از خانواده شهدای حادثه منا، نمایندگان بیوت و بعثه مراجع عظام تقلید حضور داشتند و آیین مداحی به مناسبت دومین سالگرد شهادت شهدای منا، پایان بخش این برنامه بود.

در فاجعه منا که در دوم مهرماه 1394 همزمان با عید قربان در مراسم رمی جمرات در سرزمین منا در مکه مکرمه رخ داد حدود هشت هزار زائر ایرانی و خارجی جان خود را از دست دادند که از این تعداد 461 زائر مربوط به کشورمان بود. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.