نمایندگان مردم در خانه ملت، مصوب کردند که تمامی درآمدهای طرح هدفمندی یارانه ها به حساب سازمان هدفمندی یارانه ها نزد خزانه داری کل کشور واریز شود.

به گزارش جماران؛ نمایندگان مردم در خانه ملت، تصویب کردند که مانده بدهی شامل اصل سود تسهیلات پرداختی از حساب ذخیره ارزی به حساب شرکت هما و راه آهن جمهوری اسلامی ایران منظور گردد.

نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز (چهارشنبه 25 بهمن) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه بودجه سال 97 ، با بند الحاقی 5 تبصره 7 با 156 رأی موافق، 19 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 209 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس این بند الحاقی؛ مانده بدهی شامل اصل و سود تسهیلات پرداختی از حساب ذخیره ارزی به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران براساس آخرین صورت های مالی حسابرسی شده پس از کسر سهم صندوق توسعه ملی و سهم عاملیت بانک های عامل تا سقف 35 هزار میلیارد ریال به عنوان افزایش سرمایه دولت در شرکت های مذکور منظور و مانده مطالبات از حساب ذخیره ارزی از این بابت تا مبلغ فوق تسویه شده محسوب می گردد.

مشارکت قانونی سازمان امور مالیاتی در جهت حفاظت از محیط زیست

نمایندگان مردم در خانه ملت، سازمان امور مالیاتی را موظف کردند در جهت بهبود محیط زیست اقدام به خرید پسماندهای مخرب تا سقف ۱۰ هزار میلیارد کند.

نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز (چهارشنبه 25 بهمن) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه بودجه سال 97 ، با بند الحاقی 10 تبصره 6 با 107 رأی موافق، 66 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 202 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس این بند الحاقی؛ در راستای بهبود محیط زیست و کاهش اثرات مخرب مدیریت غیراصولی پسماندهای عادی، سازمان امور مالیاتی موظف است تا سقف نیم درصد از فروش کالاهایی که مصرف آنها منجر به تولید پسماندهای مخرب محیط زیست می گردد را دریافت و تا سقف 10 هزار میلیارد ریال به ردیف شماره ذیربط واریز نماید.

تعیین شرایط برخورد با متخلفین واگذاری زمین‌های وزارت راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی

نمایندگان مردم در خانه ملت تکلیف اراضی وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی که به اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی واگذار و در مسیری غیر از هدف تعیین شده استفاده شده است را مشخص کردند.

 

نمایندگان درنشست علنی عصر امروز (چهارشنبه، 25 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه بودجه سال 97 با جزء 3 بند الحاقی (2) تبصره 11 این لایحه با 131 رأی موافق، 40 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 209 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در جریان بررسی این بند از لایحه نمایندگان متعددی از جمله احمد سالک با استناد به اصول 147 و 148 اخطار قانون اساسی دادند و به دنبال آن نمایندگان مجلس نسبت به رفع ابهام آن اقدام کردند و در نهایت تبصره با اصلاحات زیر به تأیید مجلس رسید.

در جزء 3 بند الحاقی (2) تبصره 11آمده است: در صورتی که اراضی که براساس بندهای 1 باید مسترد گردند دارای مستحدثات باشند و قلع و قمع آن ممکن نباشد با تشخیص استاندار، مدیر کل دادگستری و مدیر کل مربوطه برای آن تصمیم گیری می شود و قیمت آن به نرخ روز کارشناسی اخذ و به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز می‌گردد.

سود دریافتی سپرده های دستگاه‌ها به عنوان درآمد اختصاصی خزانه محسوب می‌شود

نمایندگان مردم در خانه ملت درآمد اختصاصی خزانه‌داری از محل وجوه واریزی دستگاه‌ها که از سود دریافتی سپرده‌های آنها است را مشخص کردند.

 

نمایندگان درنشست علنی عصر امروز (چهارشنبه، 25 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه بودجه سال 97 با جزء 2 بند الحاقی 4 تبصره 12 این لایحه با 115 رأی موافق، 40 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 196 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در جزء 2 بند الحاقی 4 تبصره 12 آمده است که از ابتدای سال 1397 سود دریافتی ناشی از سپرده‌های دارای مجوز دستگاه‌های مشمول به استثنای بانک‌ها، بیمه‌ها و صندوق‌ها و دستگاه‌هایی که اذن رهبری دارند به عنوان درآمد اختصاصی آن دستگاه محسوب و به حساب متمرکز خزانه وجوه درآمد اختصاصی واریز می‌شود.

درآمدهای طرح هدفمندی یارانه ها به حساب سازمان هدفمندی نزد خزانه داری کل کشور واریز می شود

نمایندگان مردم در خانه ملت، مصوب کردند که تمامی درآمدهای طرح هدفمندی یارانه ها به حساب سازمان هدفمندی یارانه ها نزد خزانه داری کل کشور واریز شود.

نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز (چهارشنبه 25 بهمن) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه بودجه سال 97 ، با تبصره 14 این لایحه با 146 رأی موافق، 17 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 194 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس تبصره 14؛ کلیه درآمدهای هدفمندی یارانه ها مندرج در جدول مربوطه به حساب سازمان هدفمندی یارانه ها نزد خزانه داری کل کشور مطابق جدول واریز می شود.

براین اساس دریافتی های حاصل از فروش داخلی فرآورده های نفتی 415.407 میلیارد ریال، دریافتی حاصل از صادرات فرآورده های نفتی 157.000 میلیارد ریال، جمع دریافتی از فروش فرآورده های نفتی 572.407 میلیارد ریال، دریافتی حاصل از فروش داخلی گاز طبیعی 175.985 میلیارد ریال، دریافتی حاصل از فروش داخلی و صادراتی برق و سایر دریافت ها 217.785 میلیارد ریال و دریافتی حاصل از فروش آب 22.163 میلیارد ریال می باشد که مبلغ جمع کل دریافتی ها 988.340 میلیارد ریال خواهد بود.

واریز درآمد حاصل از فروش حامل های انرژی به خزانه کشور از بودجه ۹۷ حذف شد

نمایندگان مردم در خانه ملت، بندی که مربوط به واریز درآمد حاصل از فروش حامل های انرژی به خزانه کشور را از بودجه ۹۷ حذف کردند.

نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز (چهارشنبه 25 بهمن) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه بودجه سال 97 ، بند (ج) تبصره 14 این لایحه با 144 رأی موافق، 18 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 194 نماینده حاضر در صحن حذف کردند.

دکتر علی لاریجانی در توضیح این بند از تبصره 14 عنوان کرد: از آنجا که این حکم در قانون برنامه ششم توسعه آمده است، تکرار آن در بودجه سال آینده نیاز نیست.

براساس بند (ج) تبصره 14 لایحه مذکور؛ وزارت نفت از طریق شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران و شرکت ملی گاز ایران موظف است کلیه وجوه عمومی از جمله درآمد حاصل از فروش داخلی 5 فرآوره نفتی اصلی، سوخت هوایی و گاز طبیعی را از ابتدای سال 97 به حساب متمرکز ریالی و ارزی به نام خزانه داری کل کشور که تحت عنوان تمرکز وجوه درآمد شرکت نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی افتتاح می شود، واریز کند.

پایان جلسه علنی ۲۵ بهمن مجلس/ جلسه بعدی شنبه صبح

رئیس مجلس شورای اسلامی زنگ پایان نشست علنی امروز را به صدا درآورد.

علی لاریجانی زنگ پایان نشست علنی نوبت عصر امروز (چهارشنبه 25 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی را رأس ساعت 17 و 35 به صدا درآورد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جلسه بعدی مجلس روز شنبه 28 بهمن ماه رأس ساعت 8 صبح با دستور ادامه بررسی جزئیات لایحه بودجه 97 کل کشور برگزار می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 861956
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.