آیت‌الله مکارم شیرازی اظهار داشت: اگر وحدتی که در مسئله راهپیمایی حاصل شد، در مابقی مسائل کشور نیز همینگونه باشد، ضرر نخواهیم کرد.

 

به گزارش جماران؛ آیت‌الله مکارم با بیان اینکه در قرآن کریم وحدت کلیدی‌ترین دستور و اختلاف نشانه بی‌ایمانی است گفت : باید صفا و وحدتی که ۲۲بهمن برای مردم ایجاد شد حفظ شود تا همه سود ببرند.

آیت‌الله مکارم شیرازی روز ۲۵ بهمن ماه در ابتدای درس خارج خود در مسجد اعظم با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) اظهار کرد: پیامبر فرمودند که تمام بدن شکایت از نیش زبان دارند؛ بیشترین گناهان کبیره با زبان انجام می‌شود؛ بیش از ۳۰ گناه با زبان است و همیشه نیز در دسترس است.

این مرجع تقلید افزود: بسیاری از گناهان زبانی، تهمت، غیبت و اهانت و ... حق‌الناس است و حتی نیش زبان در وضع سایر اعضاء نیز اثر می‌گذارد و همه بدن از عذاب او گرفتار می‌شوند و با این همه باز هم در جامعه ما غوغاست؛ چقدر تهمت، دروغ، غیبت و اهانت در فضای مجازی رایج شده است؛ سابقا تریبون سخن در دست خطبا، سیاسیون، ائمه جمعه و جماعات بود ولی الان فضای مجازی در دست همه است و قید و بندی هم ندارد.

وی تاکید کرد: اگر زبان اصلاح شود اخلاق انسان و جامعه اصلاح می‌شود به همین دلیل حفظ لسان توسط راهیان سلوک الی الله توصیه می‌شود. در روایتی بیان شده است که اگر کسی نگاه توهین‌آمیز و تند و تیز به برادر دینی خود بکند که باعث رنجش او شود گناه است ولی ما چقدر از تعلیمات دینی خود دور شده‌ایم.

آیت‌الله مکارم با بیان اینکه عالی‌ترین دستورات اخلاقی در اسلام است تاکید کرد: با وجود این دستورات، نیازی به عرفان‌های کاذب و ... نیست و اگر همین تعلیمات عمل شود بهترین دستاورد و نتایج را خواهد داشت.

این مفسر قرآن همچنین با بیان اینکه هر قدر بیشتر قرآن بخوانیم نکات بیشتری به دست می‌آید تاکید کرد: قرآن بر پرهیز از اختلاف تاکید کرده و وحدت را نشانه ایمان و اختلاف را پیروی از گام شیطان به عنوان دشمن مبین می‌داند.

وی با اشاره به راهپیمایی ۲۲ بهمن تصریح کرد: باید صفا و وحدتی که در این روز برای مردم ایجاد شد حفظ شود تا همه سود ببرند، اگر وحدتی که در مسئله راهپیمایی حاصل شد، در مابقی مسائل کشور نیز همینگونه باشد، ضرر نخواهیم کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.