میشل عون گفت: اسرائیل از زمانی که شکل گرفته است تمامی کشورهای اطراف خود را تهدید می‌کند و خود را یک دولت آپارتاید قرار داده است .

رئیس جمهور لبنان تاکید کرد که کشورش این تصمیم را گرفته است که اگر اسرائیل تعدی و تجاوزی به لبنان یا به حقوق نفتی لبنان کند، این کشور از خاک خود دفاع می‌کند.

به گزارش جماران، به نقل از النشره، میشل عون، رئیس جمهوری لبنان با بیان این مطلب گفت: تا به این لحظه تعدی صورت نگرفته است و فقط سخنانی مطرح می‌شود و طرف‌هایی هستند که در عرصه دیپلماتیک و سیاسی برای کمک به پایان دادن به این اختلافات وارد عمل می‌شوند.

وی افزود: تحریک‌های کلامی اسرائیل برای ما مهم نیست، اما اگر این تحریک‌ها وارد مرحله اجرا شود، جنگ‌های جدیدی صورت خواهد گرفت.

میشل عون با بعید دانستن اینکه اسرائیل تهدیدهای خود را اجرایی کند، گفت: ما یک راه حلی را مطرح ساخته‌ایم؛ مناطق مرزی مورد مناقشه‌ای با اسرائیل وجود دارد و باید در وهله نخست مناقشه در مورد این مناطق را حل کنیم. چرا که اسرائیل نمی‌تواند دیواری را در اراضی ما ایجاد کند.

وی افزود: اسرائیل از زمانی که شکل گرفته است تمامی کشورهای اطراف خود را تهدید می‌کند و خود را یک دولت آپارتاید قرار داده است و راه حل‌هایی که در حال حاضر مطرح می‌شود صرفا بر روی برگه بوده و به صلحی با ملت‌های عربی منجر نمی‌شود. چرا که صلح با تانک و جنگنده و توپخانه محقق نمی‌گردد.

رئیس جمهوری لبنان همچنین در پاسخ به سوالی در مورد تصمیم آمریکا برای انتقال سفارت خود از تل آویو به قدس نیز گفت: بر اساس قوانین بین‌المللی ایالات متحده نمی‌تواند صرفا بر اساس نظر رئیس جمهور خود قدس را به اسرائیل ببخشد.

وی گفت که ممکن است مسائل غافلگیرکننده‌ای در پی مواضع بین‌المللی نسبت به این مسئله رخ دهد که به تعلیق این تصمیم آمریکا منتهی شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.