در بخشی از این نامه که روز یکشنبه منتشر شد، آمده: مسئولان امر درباره این رویداد تلخ و جبران ناپذیر پاسخگوی نگرانی های افکار عمومی، به ویژه اجتماع علمی کشور، باشند.

به گزارش جماران؛ چهار انجمن علوم سیاسی ایران، جامعه شناسی، مطالعات صلح ایران و انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات با ارسال نامه ای به رئیس جمهوری خواستار روشن شدن نحوه مرگ کاووس سید امامی شدند.

در بخشی از این نامه که روز یکشنبه منتشر شد، آمده است: «انجمن های علمی براساس مسئولیت علمی و صنفی، خود را حافظ هویت و منزلت اعضای اجتماع علمی می دانند. از این رو، انتظار دارند مسئولان امر درباره این رویداد تلخ و جبران ناپذیر پاسخگوی نگرانی های افکار عمومی، به ویژه اجتماع علمی کشور، باشند.» 

دادستان تهران پیشتر بدون اشاره به مرگ فرد یادشده و نام بردن از کسی، اعلام کرد که شماری از فعالان محیط زیست به اتهام جاسوسی و جمع‌آوری اطلاعات طبقه‌بندی شده بازداشت شدند.

دادستان تهران همچنین روز یکشنبه در حاشیه مراسم راهپیمایی 22 بهمن، درباره کاووس سید امامی گفت: این فرد یکی از همان متهمان بوده و با توجه به اینکه می‌دانسته است اعترافات زیادی هم علیه وی شده و هم خود اعترافاتی داشته متاسفانه در زندان دست به خودکشی زده است.

همزمان رئیس دادگستری استان تهران نیز در این باره به یکی از رسانه ها گفت: چون هنوز پرونده در مرحله اولیه تحقیقات است؛ اطلاع رسانی در این باره به زمانی موکول می‌شود که تحقیقات تکمیل شود. 

غلامحسین اسماعیلی افزود: جمعی از کسانی که اطلاعاتی را جمع‌آوری کردند و به بیگانگان می‌دادند، شناسایی شدند و برخی‌ها دستگیر و برخی‌ها هم ممکن است در آینده بازداشت شوند. پرونده در مرحله اولیه است و جزئیات قابل بیان نیست.

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی هم در همین باره در حاشیه مراسم 22 بهمن گفت: در پشت فعالیت‌های ماموران تخصصی برخی از Ngo‌ها در حوزه‌هایی مانند بهزیستی، زنان، محیط زیست و آب؛ هاله‌ای از ابهام در ارتباطات وجود دارد که این موضوع در حال بررسی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.