نخست‌وزیر دولت اقلیم کردستان عراق در رابطه با سفرش به تهران ضمن تقدیر و تشکر از مقامات ایرانی و استقبال گرمی که داشتند، گفت: با مسئولان ایرانی درباره راه‌های گسترش روابط اقتصادی تهران و اربیل بحث و گفت‌وگو کردیم.

نخست‌وزیر دولت اقلیم کردستان عراق با تقدیر و تشکر از مقامات ایرانی، گفت: اقلیم کردستان تلاش دارد تا روابطش با ایران و ترکیه را گسترش دهد.

به گزارش جماران، به نقل از شبکه روداو، نیچروان بارزانی نخست‌وزیر دولت اقلیم کردستان عراق امروز دوشنبه در اولین کنفرانس خبری پس از بازگشت از تهران، گفت: هیات دولت اقلیم کردستان نشست ویژه‌ای در رابطه با سفرمان به تهران و بغداد برگزار کرد و نتایج دیدارهایی که در دو سفر داشتم را بررسی کرد.

وی در رابطه با سفرش به تهران ضمن تقدیر و تشکر از مقامات ایرانی و استقبال گرمی که داشتند، گفت: با مسئولان ایرانی درباره راه‌های گسترش روابط اقتصادی تهران و اربیل بحث و گفت‌وگو کردیم.

بارزانی در ادامه با تاکید بر این‌که «دو کشور ایران و ترکیه همسایگان ما هستند و تلاش می‌کنیم تا بهترین روابط را با آن‌ها داشته باشیم»، گفت: اقلیم کردستان تلاش می‌کند تا روابط اقتصادی‌اش با ایران و ترکیه را گسترش دهد.

وی افزود: اجازه نخواهیم داد که اقلیم کردستان به میدان حمله به کشورهای همسایه تبدیل شود و عامل اصلی ثبات و امنیت منطقه خواهیم ماند.

به گزارش جماران، نیچروان بارزانی نخست‌وزیر دولت اقلیم کردستان عراق دیروز یکشنبه در راس هیاتی بلندپایه به تهران آمد و با مقامات بلند پایه کشورمان از جمله حسن روحانی، رییس‌جمهور ایران و علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران دیدار و در مورد آخرین تحولات اقلیم کردستان عراق و منطقه بحث و گفت‌وگو کردند.

 

این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.