معاون رئیس جمهور در مورد حضور زنان در مجلس گفت: در این مورد باید تلاش کنیم در انتخاباتی که در پیش است مشارکت زنان را بیشتر ببینیم. یکی از راهکارها این است که برای زنان در مجلس سهمیه در نظر گرفته شود که همه موافق سهمیه نیستند.

به گزارش جماران؛ معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در مورد شکاف جنسیتی در ایران  گفت: در ارزیابی شکاف جنسیتی  چهار حوزه مورد بررسی قرار می‌گیرد. ما در بخش آموزش و بهداشت وضعیت خوبی  داریم اما دربحث اشتغال وضعیت ‌مناسب نیست و آن هم به این دلیل است که آمارها اشکال دارد چون ما آمار بخش غیر رسمی را در نظر نگرفته ایم .

ابتکار ادامه داد: ما عقب ماندگی و چالش در بحث اشتغال داریم ولی در این دوسال اخیر رشد اشتغال زنان خوب بوده است یعنی سرمایه گذاری در بحث اشتغال زنان تقریبا امیدوارکننده است اما در بحث مشارکت سیاسی  مقداری با معیارهای جهانی فاصله داریم در حال حاضر حضور زنان در مجلس حدود 7 درصد است و در دولت نیز سه معاون رئیس جمهور داریم که این  مشارکت نسبت به معیارهای جهانی مناسب نیست .

رییس سابق سازمان محیط زیست بیان کرد: دولت در حال حاضر مشخص کرده است که 30 درصد از مدیران در همه سطوح باید از بین زنان انتخاب شوند و این فرصت خوبی برای مشارکت سیاسی زنان است که امیدواریم با اجرایی شدن این تصمیم آقای روحانی این فاصله نیز پر شود.

وی در مورد اینکه آیا نیاز به حضور حداقل یک وزیر زن در دولت ها نیست گفت: ما در این بحث‌ها تلاش کردیم و آقای روحانی نیز تلاش‌های داشتند که امیدواریم شاهد تحولاتی نیز در این زمینه باشیم و باید در مورد انتخاب وزرای زن در آینده امیدوار باشیم. همواره تحولات در این کشور مثبت بوده است و زمان برده است. زمانی در ایران ورزش زنان ممنوع بود اما در حال حاضر تعداد زیادی از مدال آوران ما زنان هستند.

ابتکار در مورد حضور زنان در مجلس نیز گفت:در این مورد باید تلاش کنیم در انتخاباتی که در پیش است مشارکت زنان را بیشتر ببینیم. یکی از راهکارها این است که برای زنان در مجلس سهمیه در نظر گرفته شود که همه موافق سهمیه نیستند که البته مشارکت بیشتر زنان در مجلس به رقابت و تلاشی که باید داشته باشند برمی گردد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 842643
  • منبع: عصرایران
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.